Tip video

Voldoende content schrijven op de website

Je hebt een bedrijfswebsite die er goed uitziet, mobielvriendelijk is en technisch goed in elkaar steekt. Maar hoe kom je ook daadwerkelijk hoog in de zoekmachine? Zorg ervoor dat je voldoende content schrijft op je website.

Google indexatie proces

Google geeft aan dat het kan analyseren waar een pagina over gaat als er minstens 300 tot 500 woorden op de pagina staan. Zo kan Google met hun algoritme bekijken waar de pagina over gaat en of dit waardevolle content is voor de zoekmachine. Hoewel er ook andere factoren meespelen om hoog in de zoekmachine terecht te komen is het van cruciaal belang om de teksten lang genoeg te maken en de juiste zoekwoorden te gebruiken.

Schrijf ook gerelateerde content

Een gouden regel als het op content aankomt: hoe meer geschreven content je hebt over jouw specialisatie hoe beter. Denk bijvoorbeeld aan een website van een automontagebedrijf. Het is belangrijk om pagina’s te schrijven over automontage en het bedrijf in het algemeen maar denk ook aan zaken die daaraan gerelateerd zijn zoals ruitenwissercheck, olie verversen of APK.

Schrijf interessante content

Bedenk dat de content die geschreven wordt ook interessant moet zijn voor de bezoeker. Als je de bezoeker alleen naar je website trekt met een mooie kop en de belofte voor interessante content maar deze belofte niet inlost dan zullen bezoekers ook weer snel vertrekken. Dit werkt averechts voor je ‘rating’ in Google. Zorg dat de geschreven tekst daadwerkelijk gaat over het onderwerp waar je nadruk op legt, dat het interessant is én uniek. Gebruik dus nooit duplicate content van andere websites

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)