Bedrijven die #1 zijn geworden in hun niche

Be Better My Friend - Wereldwijde B2B leadgeneratie

Strategie & uitvoering

Het team van Be Better My Friend heeft de boterindustrie om zijn grond vesten doen laten schudden met een revolutionaire boter welke op vele vlakken een beter alternatief biedt dan dierlijke boter. Met passie en vastberadenheid gaat het team van Be Better My Friend dagelijks te werk. Maar hoe kom je online in contact met afnemers die deze boter willen kopen?

Door data te analyseren uit verschillende zoekmachines en sociale media, hebben wij samen een krachtige strategie geschreven voor de uitrol van een marketingplan om impact te maken in verschillende landen.

Wat fijn is aan samenwerken met Joost, is dat hij alles snel begrijpt en toe kan passen. Hierdoor hebben we snel en efficiënt kunnen schakelen door het gehele traject heen. 

Omdat deze variant op dierlijke boter een niche is in de markt, besloten wij om ons via Google pro-actief te richten op de niche doelgroep. Hiermee is het merk BBMF binnen enkele maanden terecht gekomen waar klanten oriënteren. Door vervolgens ook via LinkedIn directe en persoonlijke communicatie aan te passen, hebben wij iets teweeg gebracht bij veel chefs door ze bekend te maken met de onderneming.

Wat hebben wij gedaan?

Wat willen wij nog doen?

De Rode Winkel - De jeans expert van Nederland

E-commerce strategie & uitvoering

De Rode winkel is een enerverende retailorganisatie met historie en passie voor duurzaamheid. Toen wij binnenkwamen bij de Rode winkel een aantal jaren geleden schrokken wij enorm. De Rode Winkel heeft de grootste jeans voorraad van Europa!

De Rode winkel had toentertijd nog geen digitale strategie en geen webshop op de website. Samen met rebel en eigenaar Daan Broekman hebben wij de handen ineengeslagen om een e-commerce ervaring te creëren die bij de winkel past. Samen hebben wij het team achter de rode winkel de kneepjes van het vak geleerd om de digitale ervaring te creëren die je offline in een jeans winkel ook gewend bent.

Wat fijn is aan de samenwerking met De Rode Winkel, is dat het team graag wil leren en niet bang is voor een uitdaging. Zo heeft de Rode Winkel zelf Marketeers in dienst die alles uit de Rode Winkel willen halen.

Wat hebben wij gedaan?

Wat willen wij nog doen?​

Spreek een expert

Spar met een ervaren digitaal strateeg

reCAPTCHA

AELS.nl onverslaanbaar maken in search

E-commerce strategie & uitvoering

AELS recycled vliegtuigen en verkoopt vliegtuigonderdelen. Samen met Patrick Morcus, die verzot is van de luchtvaart, hebben wij een aantal krachtige digitale omgevingen ontwikkeld waardoor AELS niet meer weg te denken is van het web.

AELS wilde digitaal een statement maken en zorgen dat potentiële klanten niet meer om dit bedrijf heen kunnen. En, dat is gelukt. Samen hebben wij alle zoekopdrachten en customer journeys geanalyseerd waarop een potentiële klant naar de onderdelen kan zoeken. Op basis van deze data hebben wij samen meer dan 100 pagina’s geschreven voor de vindbaarheid van AELS.nl.
Het resultaat is dat AELS.nl erg goed presteert in de zoekmachines door altijd zichtbaar te zijn en niet meer weg te denken is. Zoekmachines zijn nog steeds belangrijk voor B2B marketing omdat je eenvoudig kunt targetten wanneer iemand ook echt bezig is met zijn oriëntatieproces en een koopbehoefte heeft.

Wat hebben wij gedaan?

Wat willen wij nog doen?​

Gelijke Onderwijskansen faciliteren met digitale strategie

Digitale strategie & uitvoering

Samen voor gelijke kansen in het onderwijs en taalachterstanden verminderen. Dat is waar de initiatiefnemers Monique Walet & Bettina Tuinstra van UGO zich hard voor maken. Met het programma UGO bieden zij een programma voor taalondersteuning. Deze kan ingezet worden door leraren in groep 6/7/8 en de brugklas.

De verouderde website, die zich op de verkeerde doelgroep richtte, vroeg om een ingrijpende revisie. Door middel van een zoekwoorden analyse en bijpassende strategie, hebben wij UGO samen opnieuw online gepositioneerd. Op basis van de data uit search is de website gelijkeonderwijskansen.nl ontstaan. Gevuld met relevante reviews, blogs, podcasts en een animatie om beter tot de verbeelding te spreken.
Wat de samenwerking met UGO ontzettend fijn maakte is de ruimte voor onze vakidioten om hun expertise op het gebied van marketing te delen en toe te passen. Aangevuld met de expertise van Monique & Bettina over het schoolsysteem. Door de inspanningen communiceert UGO nu vanuit het overkoepelende doel van het programma, en hun visie op het onderwijs.

Wat hebben wij gedaan?

Wat willen wij nog doen?​

Klanten die het hebben aangedurfd met ons