Je investeert in de marketing voor je bedrijf. Je betaalt altijd netjes aan het begin van de maand de advertentiekosten en de agency fee, maar weet je ook wel wat het je oplevert? Veel bedrijven kunnen enkel de online conversies zoals verkopen of ingevulde formulieren meten. Maar wist je dat in veel branches maar liefst 70% van de conversies nog via call tracking wordt binnengehaald. Wil je dus meer inzicht krijgen in wat jouw marketing efforts jou opleveren, dan moet je deze data inzichtelijk krijgen.
Meten is weten
Goede data is essential. Data kan worden gebruikt om de prestaties van campagnes te beoordelen en op basis daarvan te verbeteren. Data is dus de basis waarop je keuzes en de werkzaamheden kan uitvoeren. Dan is het toch best gek dat we werken met incomplete data?
Door middel van call tracking kan je een beter overzicht krijgen. Zo weet je niet alleen hoeveel online conversie je hebt weten binnen te halen, maar ook hoeveel telefonische leads je hebt ontvangen;.
Wat is call tracking?
Call tracking maakt het mogelijk om alle telefoontjes naar jou of je bedrijf door te meten. Het is mogelijk om een hele hoop data in te kunnen zien. Dan hebben we het niet alleen over hoeveel telefoontjes er binnen zijn gekomen, maar ook hoelang er gebeld is. Door middel van Google Ads kan je zelf inzicht krijgen tot op zoek niveau inzien wat er heeft geconverteerd. Je hebt ook de mogelijkheid om na het telefoongesprek te beoordelen of dit een klant was die jouw product of diensten wilde afnemen of gewoon wat informatie wilde. Even in het kort: Call tracking levert jou zeer waardevolle informatie op waarom je direct aan de slag komt om de kwaliteit van jouw marketingactiviteiten te verbeteren
Waarom is call tracking zo belangrijk?
Met de inzet van call tracking kan je precies te weten komen wat er wel en niet werkt. Dit levert jou een heel belangrijk voordeel op. Omdat jij nu exact te weten bent gekomen.