Wil jij meer leads converteren met minder werk? Veel meer campagnes draaien met minder mensen? Meer klanten aan je binden binnen minder tijd? “No, thanks!” zei niemand, ooit. Door jouw marketing te automatiseren (marketing automation), win je een hoop tijd en geld.
Je kunt met slimme tools jouw terugkerende marketing processen automatiseren en op basis daarvan jouw (toekomstige) klant op het juiste moment gepersonaliseerde content sturen. Hierbij kun je kiezen uit een heleboel processen en de daarvoor ontwikkelde tools zijn niet meer bij te houden. Wij helpen jou graag om de juiste keuzes te maken voor jouw bedrijf! Door middel van deze slimme oplossingen kun jij ook zonder groot marketing team concurreren met de resultaten van grote bedrijven!
Automatiseer, personaliseer, converteer!
Oké, nog een keer en nog iets duidelijker: Marketing Automation is het inzetten van verschillende automatiseringstechnieken om zo de customer journey te verbeteren en meer leads aan jou te binden. Stap 1 is het duidelijk hebben van jouw buyer journey en customer journey. Dat zijn de fases die jouw (potentiële) klant doormaakt voordat hij/zij overgaat tot kopen. Of men slechts op de hoogte is van jouw bestaan, al langere tijd overweegt jouw product af te nemen of al klant is, maakt een groot verschil. Met behulp van verschillende technieken en data-analyse, kun je daar nu op inspelen. We bepalen de ‘key moments’ waar je actie moet ondernemen, zodat je (mogelijke) klanten niet misloopt. Op deze manier “help” je iedere fase jouw lead/klant verder naar de daaropvolgende fase en gaan ze uiteindelijk over tot conversie. En dit kan nu helemaal automatisch! Zo communiceer jij op het juiste moment, via het juiste kanaal met de juiste content.
De technieken op een rij
Marketing Automation is de toekomst, maar ook nu al in volle gang. Dankzij ontwikkelingen in Big Data en Artificial Intelligence zal deze zich in de komende jaren alleen maar verder ontwikkelen. Als full-service marketing bureau zijn wij altijd up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen. Op het moment zijn de volgende technieken populair en effectief:
- Lead Nurturing
- Website Prospecting
- Lead Scoring
- Lead Alerts
- Call tracking