Je droom is uitgekomen: je hebt een eigen bedrijf of webshop en je bent er klaar voor om klanten te ‘ontvangen’. Maar… de deuren staan open maar de klanten blijven weg. Je bent overtuigd van de kwaliteit van je product of dienst maar toch wil het niet lukken het aantal klanten te bereiken wat je zou willen. Of misschien ben je al een heel eind op weg maar wil je graag verder groeien.
Als klanten niet staan te dringen voor de digitale deur van je winkel kunnen er veel verschillende dingen aan de hand zijn. Stel je staat in een winkel en je hebt zin in een drankje. Welke drankje kies je als je kunt kiezen tussen: een nieuw drankje waar je nog nooit van gehoord hebt of Coca-cola? Waarschijnlijk kies je Coca-cola. Dit kan verschillende redenen hebben:
Het feit dat je voor Coca-cola kiest kan verschillende redenen hebben. Andersom werkt dit principe hetzelfde. Online succes gaat erom dat alle gebieden van je webshop en/of online aanwezigheid in orde zijn én dat deze goed samenwerken.
Eigenlijk is alles wat we online doen erop gericht meer klanten te bereiken. Of je al langer bestaat of net komt kijken: een online groeiplan is de basis voor het trekken van meer klanten. De kern van een online groeiplan is het antwoord op twee simpele vragen:
Naar aanleiding van de strategie die in het online groeiplan gevormd wordt gaan we aan de slag met de verbeteringen. Dit kunnen strategische ontwikkelingen zijn op het gebied van:
De bovenstaande punten zijn slechts voorbeelden: elke website en elk bedrijf is uniek. De jonge honden van Social Elephant vinden het leuk om slimme producten te bedenken waardoor onze klanten online sterker zijn dan hun concurrenten.
Wij geloven dat je contact wilt met iemand die jouw vraagstuk kan beantwoorden.
Daarom maken wij onze top strategen beschikbaar voor een eerste sessie.