Je koopt gericht advertenties met programmatic advertising. Deze advertenties kan je vervolgens aan een passende doelgroep laten zien. Dit wordt gedaan door een algoritme. Deze algoritmes controleert door middel van cookies het gedrag van gebruikers en laten hier vervolgens relevante advertenties voor zien.
Deze vooruitstrevende manier van display adverteren houd rekening met het budget doordat het veel gerichter op zoek gaat naar de doelgroep.
Voordelen
- Communicatie afgesteld op customer journey
- Een CTA die aansluit bij de doelstelling
- Veel technische specificaties waar je banner aan moet voldoen
- Formaten die aanpassen per type apparaat
- Het juiste advertentieformaat selecteren
Programmatic advertising
Met programmatic advertising biedt je op de meest relevante impressies in plaats van inkopen bij een inventory. De advertentieruimte gaat altijd naar de hoogste bieder van de veiling. De veiling is een soort marketplace voor online advertenties. De biedingen gebeuren volledig automatisch. Je bepaalt zelf volledig waar, wanneer en hoe vaak je advertenties zichtbaar zijn. Daardoor heb je altijd grip op je campagnes.