KENNISBANK

Wat is e-marketing?

E-marketing is de tool om jouw doelgroep te bereiken in deze tijd. Het wordt ook wel internet marketing of online marketing genoemd. Het doel is om een boodschap naar je doelgroep te communiceren via het internet. Maar wat is e-marketing en hoe zet je het in om nieuwe klanten te realiseren?

De basis van e-marketing

Online marketing is het startpunt van het promoten van producten en diensten. Het doel hiervan is om producten of diensten te verkopen door internetgebruikers te beïnvloeden. Belangrijk hiervoor is om de juiste kanalen te kiezen die bijdragen aan de realisatie van jouw doelen en waar jouw doelgroep zich op bevindt. De doelstellingen per campagne kunnen namelijk ver uit elkaar liggen en daardoor een andere aanpak vragen.

Veel voorkomende doelstellingen voor online marketing campagnes zijn:

De voordelen van e-marketing

Online marketing is de manier om bepaalde doelstellingen te realiseren. De belangrijkste voordelen van online marketing zijn dan ook:

Hoe begin je met e marketing

Een krachtige strategie is essentieel bij het beginnen met online marketing. Een lange termijn strategie is hierbij het uitgangspunt, om je visie te bepalen en voor de concurrentie uit te streven. Belangrijke vragen die je richting geven bij het bepalen van jouw strategie zijn:

Deze vragen helpen bij het vormgeven van je strategie en het kiezen van de juiste marketing kanalen. Daarnaast is het cruciaal om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen de advertentiemogelijkheden. Kennis is macht binnen de online marketing, houd dus altijd je ogen en oren open.

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)