Wat is Remarketing?

Heb je veel website bezoekers, maar blijven je behaalde conversies laag? Veel bezoekers op je website is een gewenst resultaat, alleen moet je er wel wat uit kunnen halen. Remarketing is een belangrijk marketinginstrument om herhalend in beeld te komen bij bezoekers van je website. In dit item leggen we je uit wat remarketing is en hoe jij dit inzet voor je bedrijf.

Remarketing wordt ook wel retargeting genoemd, het is een marketingtechniek waar je eerdere website bezoekers van je website opnieuw bereikt met een gerichte advertentie. Dit kan een tekst, beeld of videoadvertentie zijn. Over het algemeen hebben de meeste websites een conversieratio van 2%. Dit betekent dat slechts 2 van de 100 bezoekers van je website daadwerkelijk converteren tot aankoop.

Er zijn veel factoren die van invloed kunnen zijn op het feit dat website bezoekers niet direct tot aankoop overgaan. Je bezoeker blijven herinneren over het product waar interesse in is getoond kan je conversieratio een boost geven. Het vertonen van deze producten kan gemakkelijk met remarketing!

 

Maar hoe werkt remarketing?

De bekendste vorm van deze advertentiemogelijkheid is Google Remarketing. Door middel van campagnes die vanuit Google Ads beheert worden vertoond Google remarketing advertenties in display advertenties. Dit zijn bijvoorbeeld de reclames aan de zijkanten van websites. Er komen steeds meer aanbieders van deze advertentiemogelijkheid bij, het is daardoor mogelijk dat je het tegenkomt via andere partijen. 

Je begint met het toevoegen van een kleine remarketing tag op elke pagina van je website, dit is een stukje code en wordt ook wel pixels genoemd. Deze code plaatst website bezoekers voor een bepaalde tijd in een remarketing lijst. Door deze lijst weet de advertentie aanbieder direct aan wie je advertenties vertoond moeten worden.

 

Precies adverteren

Je kan verschillende lijsten creëren gebaseerd op gedrag om bepaalde segmenten binnen je website gebruikers te maken. Daarbij kan je exact de producten tonen aan de persoon die bekeken zijn op je webshop. Vaak oriënteren personen bij meerdere aanbieders tot ze overgaan op aankoop. Door remarketing word je niet vergeten in dit proces.

Een paar veelvoorkomende scenario’s voor remarketing zijn:

  1. Het benaderen van websitebezoekers gebaseerd op welke producten ze bekeken op de webshop.
  2. Websitebezoekers benaderen die nog producten in het winkelmandje hebben.
  3. Benader bezoekers die al eens wat gekocht hebben op je website.

 

Waarom remarketing?

Remarketing kan een sterke marketingtool zijn voor jouw bedrijf. De mogelijkheden zijn breed en met meer nieuwe aanbieders van deze advertentiemogelijkheden zal dit alleen maar toenemen. Tijd om jouw website bezoekers te voorzien van prachtige advertenties.