Van klein naar groot, of van groot naar groter: een online strategie binnen je organisatie helpt je verder! Door de jaren heen hebben zich verschillende transformaties voorgedaan. Denk aan de mechanisatie aan het eind van de 18e eeuw, de opkomst van massaproductie aan het eind van de 19e eeuw en de intrede van computers rond de jaren ’70 van de 20e eeuw. Het vervolg op deze laatste industriële revolutie is Industry 4.0, waarvan de digitale transformatie binnen bedrijven een onderdeel is. Internet of Things, cloud computing en de integratie van big data zijn elementen die Industry 4.0 kenmerken.

Met name de integratie van data binnen je organisatie kan interessant zijn. Gebruik data om processen te optimaliseren, om meer uit je bestaande klanten te halen, of juist om meer klanten voor je organisatie te winnen. Alvorens je gebruik kunt maken van de integratie van data, zal er een digitale transformatie plaats moeten vinden. Stap over van een fysieke winkel naar de combinatie van een fysieke en online winkel, zorg voor het analyseren van bezoekers om de conversie van je website te optimaliseren, enzovoorts. 

Onderdelen van een digitale transformatie

Een digitale transformatie op het gebied van marketing bestaat uit verschillende stappen. Zo is het allereerst zaak om een website of webwinkel te ontwikkelen, die aansluit op de huisstijl van je organisatie. Je huidige klanten moeten zich ook in een digitale omgeving thuis voelen. Nadat je website gelanceerd is, wil je het bezoekersaantal op je website verbeteren. Met een website bereik je immers niet alleen je vaste klantenkring, maar ook mensen uit andere delen van Nederland. Mogelijk kies je er zelfs voor om ook buiten de landsgrenzen te zoeken naar nieuwe klanten. 

Het aantrekken van bezoekers alleen is niet voldoende. Je wilt deze bezoekers omzetten naar potentiële klanten. De juiste content strategie helpt je niet alleen bezoekers te trekken, maar deze ook aan te zetten tot het doen van een aankoop of het aanvragen van een offerte.

Rol van social elephant in jouw digitale transformatie

Wij begeleiden je door het proces van een digitale transformatie. Wij denken met je mee, over de manier waarop je deze transformatie het beste aan kunt pakken. Dit begint bij het uitwerken van een websitestrategie! Niet alleen voor de korte termijn, maar zeker ook voor een punt verder op de horizon. Denk aan het verschil tussen SEO en SEA! Waar je met SEA voornamelijk op de korte termijn kunt scoren, helpt SEO je ook op de langere termijn structureel betere bedrijfsresultaten te behalen. 

Daarbij leg je de focus momenteel wellicht één channel, je fysieke winkel, terwijl je op lange termijn via een omnichannel wilt gaan werken. Door de klant centraal te stellen in je volledige bedrijfsvoering, help je deze zo soepel mogelijk door de customer journey te wandelen. Dit kan zowel online als offline zijn. Het is zelfs mogelijk om voor een combinatie van allebei te kiezen! Wij helpen je het overzicht te behouden in de marketingmogelijkheden die Industrie 4.0 je biedt. Op welke manier kunnen wij jou verder helpen?

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail