De Kracht van Influencers
Influencers zijn tegenwoordig niet weg te denken uit de online wereld. Het zijn personen met een grote achterban op social media, publiek dat hen volgt. Het wordt ingezet om merken te promoten.
Influencers zijn bekend op social media. Denk hierbij aan Facebook, Youtube & Instagram. In contact komen met influencers kan door middel van persoonlijke benaderingen of het inzetten van een influencing marketing bureau. Dit zijn bedrijven die influencers koppelen aan relevante bedrijven en merken.
Hoe je een influencer wordt
Influencer zijn, begint meestal met een passie voor een onderwerp en het maken van content, zoals voetbal, eten of gamen. De meeste influencers zijn begonnen met content te maken over iets wat ze leuk vinden en hadden toen ze begonnen niet gedacht dat ze ‘’influencers’’ zouden worden. Toch beginnen steeds vaker personen met de intentie om beroemd te worden, maar de praktijk laat zien dat passie voor een onderwerp vaak essentieel is voor succes.

Wat influencer marketing is
Influencers hebben veel invloed op hun doelgroep. Het inzetten van een influencer in je marketingmix kan daarom erg effectief zijn. Dit heet influencer marketing. Belangrijk hiervoor is dat jouw merk op de juiste manier moet worden vertegenwoordigd, maar het concept ook moet passen binnen de normen en waarden van de influencer. Het merk en de influencer moeten bij elkaar passen. Met kennis van zaken zorg je dat je het juiste publiek met de juiste influencers bereikt!

Micro influencers
Naast influencers met een groot publiek zijn er ook micro influencers. Dit zijn personen die binnen een bepaalde niche een groot aantal volgers hebben. Om een beeld te creëren, een persoon met rond de 5.000 volgers kan worden gezien als micro influencer.
Deze personen hebben vaak een nog persoonlijkere band met hun volgers en kunnen daarom veel invloed uitoefenen. De vergoedingen liggen vaak lager aangezien het bereik kleiner is voor micro influencers marketing. Het inzetten van deze influencers kan daarom erg effectief zijn om jouw doelgroep te bereiken.
