DIENST

Call Tracking

Het is lastig om uit te vinden via welke kanalen telefoongesprekken binnenkomen en dus inzicht te krijgen waar je het best kunt adverteren. Door de inzet van Call Tracking wordt dit inzichtelijk. Het koppelt online kanalen aan offline telefoongesprekken. Op deze manier kun je precies bijhouden via welk kanaal de meeste gesprekken binnenkomen. Hierdoor wordt duidelijk op welke kanalen je moet blijven adverteren. Op deze manier kun je het marketingbudget zo effectief mogelijk inzetten.

Hoe werkt Call Tracking?

Met het marketingbudget worden online campagnes opgezet voor belangrijke mediakanalen. Denk hierbij aan Facebook, website, webshop, Instagram etc. Maar hoe kom je erachter via welk kanaal er het meest gebeld wordt? Voor iedere bezoeker is een uniek doorschakelnummer zichtbaar. Vervolgens wordt dit telefoonnummer doorgeschakeld naar jouw telefoonnummer. Doordat deze functies aan elkaar gekoppeld zijn, kunnen gegevens van de beller achterhaald worden. Zo kun je bijhouden vanaf welk kanaal er het meest gebeld wordt. Investeer dus slim!

De voordelen

Inzichtelijk via welke kanalen campagnes wél en niet aanslaan. 
Overzicht in de waarde van jouw online kanalen.
Zo effectief mogelijke inzet van het marketingbudget.
Integreer Call Tracking in Google Analytics; zo heb je al het online verkeer in één overzicht.

Google Call Tracking

Door middel van Google Call Tracking kun je verschillende data achterhalen. Je kunt onder andere gebruik maken van Call Extension, Website Call Conversions & Event Tracking. Met Call Extension kun je een click-to-call button toevoegen aan een mobiele AdWords-advertentie. Jouw bedrijf kan hierdoor meteen gebeld worden. Door gebruik te maken van Website Call Conversions kun je bijhouden via welke kanalen het meeste online verkeer binnenkomt. Ook kun je gebruik maken van Event Tracking: hierbij worden telefonische oproepen gemeten als gebeurtenis in Google Analytics.

Zo kunnen wij jou helpen

Social Elephant kan met Call Tracking inzicht krijgen in het zoekgedrag en de interesses van de bezoeker van jouw website. Zo weten wij op welke campagnes je meer of minder moet adverteren om het marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Wij analyseren alle gegevens en op basis daarvan beslissen wij samen wat de volgende stappen zijn. 

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)