SEA Strategie

Lees hoe organisaties in 3 stappen online kunnen groeien

Met een krachtige SEA strategie vergroot je het bezoekersaantal op de korte termijn. SEA staat hierbij voor Search Engine Advertising, wat in de praktijk niets meer is dan het kopen van advertentieruimte. Google werkt met een biedsysteem, waarbij verschillende adverteerders tegen elkaar opbieden voor de mooiste plekken. Onder de mooiste plekken verstaan we in dit geval de advertentieplekken bij populaire zoekwoorden. Hoe groter het zoekvolume op een bepaald zoekwoord is, des te meer mensen zullen de advertentie ook zien. Je bepaalt voor iedere gebruiker, die op de advertentie klikt. 

Dit systeem vergt een doordachte SEA strategie, om een verspilling van marketingbudgetten tegen te gaan. Wanneer je niet op de juiste zoekwoorden adverteert, zal de conversieratio bijzonder laag zijn. Hier komen we direct op een ander belangrijk punt: online lead generatie en de conversie optimalisatie strategie van je website. Een SEA strategie is geen op zichzelf staand element in je marketingstrategie. Het dient geïntegreerd te worden in de websitestrategie als geheel. Social Elephant helpt je hierbij! 

Componenten van een SEA strategie

Een goed uitgewerkte SEA strategie bestaat uit verschillende componenten. Zo is het allereerst belangrijk om een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Een zoekwoordenonderzoek is gericht op het achterhalen van interessante zoekwoorden, waarop jij straks gevonden wilt worden. Probeer hierbij zo specifiek mogelijk te zijn! Generieke zoekwoorden zijn duur en lang niet altijd het meest efficiënt. Het zoekwoordenonderzoek is niet alleen interessant voor je SEA strategie. Ook bij de uitwerking van een SEO strategie, voor de langere termijn, komt het onderzoek van pas. 

Op het moment dat je de interessantste zoekwoorden gevonden hebt, kun je prikkelende advertentieteksten bedenken. Deze teksten zijn niet langer dan een of twee regels. Dit lijkt het wellicht makkelijker te maken om een goede advertentie te verzinnen, maar dat is het bepaald niet! Hoe weet je een bezoeker met een paar woorden aan te zetten tot een bezoek aan je website? Tijd voor een digitale transformatie! 

Conversie optimalisatie strategie van je website

Reeds werd al beschreven dat een SEA strategie geen op zichzelf staand element is. Het is minstens zo belangrijk om naar de conversie optimalisatie strategie van je website te kijken. De conversieratio staat voor het percentage bezoekers, wat ook daadwerkelijk iets koopt of afneemt op je website. De conversieratio is niet alleen afhankelijk van de bezoekers die je met advertenties in zoekmachines naar je website trekt. Ook de content op je website moet geoptimaliseerd worden. Waar in de content zet je prikkelende call to action-buttons? Hoe voorkom je dat een bezoeker de pagina na het lezen van de eerste alinea verlaat? Enzovoorts.

Tijd voor actie!

Social Elephant helpt je niet alleen bij de uitwerking en uitvoering van de SEA strategie van je website. Wij starten met een analyse en doelgerichte verbetering van je huidige conversie optimalisatie strategie en content strategie. Pas wanneer je website gereed is voor het ontvangst van betaalde bezoekers, zetten we je marketingbudget in voor de SEA strategie! Zo voorkomen we een verspilling van je marketingbudget. Maak jij momenteel al gebruik van advertenties in de zoekmachines?

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)