Wil jij jouw omzet verhogen, meer leads binnenhalen, meer clicks genereren of meer aanvragen binnenslepen? Een retorische vraag, lijkt ons. Door middel van conversie optimalisatie bereik jij deze doelen.
Simpel gezegd betekent ‘conversie’ dat een websitebezoeker de door jou gewenste actie uitvoert. En of dit meer zal gebeuren, kun jij beïnvloeden! Daarom wil jij weten: wat doe ik goed en wat kan er beter? Social Elephant geeft jou antwoord op deze vragen en identificeert met een data- en gedragsanalyse precies de knelpunten van jouw website. Zo kun jij gericht en strategisch aanpassingen maken, en verhoog jij de waarde van jouw bestaande bezoekers. Daarna kunnen wij weer meten of je aanpassingen rendabel zijn geweest waardoor jij continu blijft ontwikkelen!
Maar, hoe gaat die optimalisatie dan precies in zijn werk?
Conversie optimalisatie vraagt onder andere om kennis van webstatistieken, gebruiksvriendelijkheid en webdesign. Als full-service online marketing bureau hebben wij de tools en know-how om jou snel inzicht te geven in jouw bezoekers. Hoe zijn ze op je pagina beland, hoe lang kijken ze naar een pagina, en waar haken ze af?
Daarnaast wil je natuurlijk ook weten waaróm een bezoeker jouw pagina verlaat. Met behulp van vier optimalisatie stappen kunnen wij een groei in conversie teweeg brengen: analyseren, aanpassen, resultaten meten, en weer aanpassen. Een van de technieken die wij gebruiken in het testproces is A/B testen, waar je hier meer over leest.
De Voordelen op een Rijtje
Daarom kies jij voor conversie optimalisatie:
✓ je investeert in echte meetbare resultaten;
✓ je hebt grip op je bezoekers, kunt ze sturen en verleiden;
✓ je haalt meer rendement uit al bestaande bezoekers;
✓ je vergroot je ‘Return-On-Investment’ van je marketingbudget;
✓ je zorgt voor een positieve klantervaring die resulteert in goede mond-tot-mondreclame.
In een handig overzicht zie jij precies welke strategie je kunt inzetten, zodat jouw website het gewenste rendement gaat opleveren.