ARTIKEL

3 trends in online marketing 2019

De online marketingwereld is constant in beweging. Het is belangrijk om mee te bewegen met de nieuwste trends om relevant te blijven in jouw vakgebied. Als je dit doet, ontwikkel je namelijk een voorsprong op de concurrentie binnen jouw vakgebied. Wij hebben 3 trends vastgelegd die ons het meest zijn opgevallen in 2019.

1. Voice search

Het aantal ingesproken zoekopdrachten via zoekmachines is aanzienlijk verhoogd in 2019. Een populaire ontwikkeling binnen voice search is de opkomst van de smart speakers. Belangrijk om te weten is dat de SEO van jouw website aangepast moet worden om aansluiting te vinden bij deze trend. Als men namelijk via voice search een zoekopdracht inspreekt, gebeurt dit in de vorm van een vraag. Google geeft vervolgens één antwoord. Je moet er dus voor zorgen dat jij een zo hoog mogelijke positie behaalt in Google. Hierdoor ben je sneller vindbaar voor eventuele klanten. Meer informatie hierover staat in de blog ‘Voice search ontwikkelt.

2. Artificial Intelligence


Dit onderwerp fascineert enorm, vanwege de eindeloze mogelijkheden die deze trend ons gaat en kan bieden. Er bestaan steeds meer innovatieve mogelijkheden binnen het marketinggebied door Artifical Intelligence en juist dat maakt het nog interessanter! In de online marketingwereld staat Artificial Intelligence vooral bekend om de vele manieren van dataverzameling die zijn ontwikkeld. Veel bedrijven werken nog niet data-driven, maar daar komt binnenkort verandering in. Voor meer informatie, bekijk mijn video over dit onderwerp!

3. Groei in platformen


We kennen allemaal de grote online platformen zoals Marktplaats, AirBnB, Uber, Booking.com en ga zo maar door. In veel sectoren zien we steeds meer online platformen ontstaan die producten of diensten aanbieden. Dit soort platformen breiden continu uit om aan de wensen en behoeften van de gebruiker te voldoen. Ook zijn er steeds meer nieuwe aanbieders bijgekomen waarbij alleen het platform een verkoopmiddel is. Platformen bieden natuurlijk enorme schaalvoordelen en netwerkeffecten. De tegenhanger van de trend is dat het nog moeilijker wordt om jezelf te onderscheiden.

Wil je meer weten over deze trends? Als je vragen hebt kun je altijd bij ons terecht!

Contact opnemen?

Meer artikelen

  •  

    Drie tips voor een goede customer journey!

    Het is populair om de focus op de Customer Journey te vergroten binnen organisaties. De customer journey is een model dat alle contactmomenten (touchpoints) die een klant met een organisatie heeft in …
  •  

    Gedragsregels op Social Media voor bedrijven

    Er zijn gedragsregels op Social Media voor bedrijven. Wij hebben alle gedragsregels op een rijtje gezet.
  •  

    Wat is marketing automation?

    Online is tegenwoordig de plek waar het allemaal gebeurt. Daarom verhuizen veel marketeers hun werkzaamheden naar het web en maken gebruik van het automatiseren van de marketingactiviteiten. Dit …