Met een infographic trek jij de aandacht in een zee van informatie! In een wereld waar we constant overprikkeld zijn, vinden we het prettig als dingen snel te begrijpen zijn. Hoe ‘cheesy’ het ook moge klinken: een afbeelding zegt meer dan duizend woorden.
Het nut van een Infographic
Onze huidige cultuur is uitermate visueel en mensen willen steeds minder lezen. In één oogopslag breng jij je met een infographic jouw boodschap over. Dat is precies waar ons brein goed in is: in onze ogen zit 70% van al onze zintuigreceptoren en onze hersenen hebben maar 1/10 van een seconde nodig om een beeld te verwerken. Daarnaast zal jouw boodschap langer bij jouw publiek blijven hangen. Onderzoek laat zien dat mensen na drie dagen 10% onthouden van wat ze hebben gehoord, maar dat visuele communicatie dat percentage verhoogt naar 65%! Kies voor een infographic en maak zo jouw verhaal aantrekkelijk, behapbaar en leuk om te delen.
Het Ontwikkelproces
- Inventarisatiefase: Hierin bepalen we samen het doel en de doelgroep van jouw infographic.
- Dataverwerkingsfase: Het is van essentieel belang dat de aangeleverde data inhoudelijk kwalitatief goed is. Het verwerken van data in een infographic is intensief werk. Dus, hoe efficiënter de voorbereiding, hoe sneller wij deze kunnen verwerken. Wij hebben op basis van ervaring een efficiënte werkwijze ontwikkeld. De uiteindelijke prijs is afhankelijk van een aantal factoren; je maakt bij ons altijd eerst afspraken over de prijs, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.
- Ontwerpfase: Onze creatievelingen kunnen aan de slag met het maken van de infographic. Jouw merk wordt natuurlijk meegenomen in de stijl- en vormgevingskeuzes. Ook is er vanzelfsprekend ruimte voor feedback. Na goedkeuring kan de infographic definitief worden gemaakt.
De voordelen op een rijtje
Eén van onze creatieve experts ontwikkelde deze infographic voor Social Elephant. Dit voorbeeld benadrukt nogmaals de voordelen van een infographic:
✓ Je ziet in één oogopslag waar het over gaat;
✓ Je maakt je informatie aantrekkelijk en behapbaar;
✓ Je vergroot je bereik door de infographic te verspreiden via social media;
✓ Je zorgt dat mensen je boodschap onthouden;
✓ Je zorgt voor meer engagement van je klanten door middel van likes en reacties.