ARTIKEL

Het belang van purpose driven zijn

Veel bedrijven, en mensen, werken en doen dingen vanuit een bepaald commercieel belang. Het tegenovergestelde hiervan is dingen doen vanuit je morele overtuiging. Dat is purpose driven zijn.

Je doet dingen omdat je impact wilt hebben op, een gedeelte van, de maatschappij. Je purpose staat voor het grotere effect van alles wat je doet.

Waarom je purpose driven moet zijn

Het zorgt ervoor:

De merkwaarde van jouw bedrijf stijgt enorm als jij je succesvol verbindt aan een positieve purpose. Daarnaast stijgt het vertrouwen vanuit de consument in jou, wat je terug zal zien in jouw omzet. Echter is het essentieel dat jij je verbindt aan een purpose die je aan het hart ligt en die je kan nastreven. Lees hier een eerder geschreven artikel voor meer redenen om purpose driven marketing in te zetten.

Hoe je klanten en werknemers kunt betrekken

Enorm belangrijk is het om klanten en werknemers te betrekken bij jouw purpose. Dit doe je aan de hand van storytelling, waar je vertelt over je beweegredenen. Vertel waarom het jouw purpose is, wat je erbij voelt en wat je doelen zijn. Dit zorgt voor duidelijkheid bij en een emotionele connectie voor jouw klanten en werknemers. Breng je morele waarden over naar je klanten en werknemers en daag hen uit om ook na te denken over hun motivatie.

Daarnaast is het belangrijk om te blijven reflecteren op je motivatie. Kijk kritisch naar jezelf en bepaal wat je kan doen om jouw purpose beter na te streven. Laat je werknemers meedenken over dit soort kwesties.

Nu vraag je je vast af wat de purpose van Social Elephant is. Wij willen graag jonge talentvolle mensen opleiden binnen het vakgebied van online marketing. Daarnaast vinden wij een fijne werkplek voor deze jonge mensen heel erg belangrijk. Vriendschap maakt een klein bedrijf groot, een spreuk die elke dag te merken is op kantoor!

Meer artikelen

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)