ARTIKEL

Drie tips voor een goede website

Als ondernemer zijnde kan het lastig zijn om voldoende tijd en aandacht in jouw website te stoppen. Bovendien kost het veel tijd om je alleen al te verdiepen in de inzichten hierover. Maar jouw website is hét visitekaartje van jouw organisatie, dus zorg ervoor dat jouw website onderscheidend is ten opzichte van jouw concurrenten. Daarom zit jij nu te Googelen met de vraag hoe jij een goede website kunt neerzetten, toch? Lees dan vooral even verder! In dit blog worden er drie tips gedeeld zodat jij zodat jij handvatten hebt om een goede website te ontwikkelen.

1. Gebruik een witte achtergrond voor je website

Vandaag de dag bestaan er miljarden verschillende website designs bij evenveel verschillende bedrijven. Maar wat bepaalt of potentiële klanten liever naar jouw website kijken of naar die van je concurrentie? Het verschil zit in de kleine dingen, zoals jouw achtergrond. Als je bijvoorbeeld een donkerblauwe tekst weergeeft op een zwarte achtergrond, krijgt jouw klant al hoofdpijn voordat hij het gelezen heeft. Zo matchen veel kleuren niet met elkaar. Voorkom dat deze situatie zich voordoet op je eigen website! Je wilt toch dat klanten graag langer op jouw website blijven en dat zij hier tijd voor nemen? Laat die felle kleuren en mooie foto’s zitten; kies voor een witte achtergrond! een lamp of softbox, een flitser of zonlicht/daglicht.

2. Stimuleer conversie

Een hoge conversieratio geeft aan dat bezoekers je product of service waarderen. Evenals dat zij tevreden zijn met je website! Als dit niet het geval is, zouden ze de website eerder hebben verlaten. Hoe zorg je ervoor dat bezoekers langer op je website blijven hangen en een product of dienst afnemen? Hierdoor: je kunt bijvoorbeeld call to actions in de vorm van buttons op je website plaatsen waardoor je klant gelijk tot actie kan overgaan. Een andere must is dat je positieve reviews van klanten plaatst op de website, waardoor je vertrouwen uitstraalt naar je doelgroep. En last but not least: benadruk de USP’s van jouw organisatie; wat maakt jullie uniek en waarom moet de klant voor jou kiezen?

3. Zorg ervoor dat je website gebruiksvriendelijk is

Als jij op een website komt waarbij je minutenlang moet zoeken naar de juiste informatie dan ben je daar snel op uitgekeken, toch? Jouw doelgroep denkt hier hetzelfde over; daarom is het superbelangrijk om ervoor te zorgen dat alles op jouw website soepel verloopt. Dit kan jij doen door ervoor te zorgen dat de structuur van je website overzichtelijk is door het aantal submenu’s te minimaliseren. Het is efficiënt om grote lappen tekst te vermijden en in plaats hiervan een infographic, afbeelding of korte video te gebruiken. Men vindt het namelijk fijner om een video te kijken dan een tekst te lezen.  

Deze tips zorgen ervoor dat jij de basis van een goede website begrijpt en kan toepassen. Je hebt het opstapje gekregen om meer omzet te kunnen creëren door middel van een paar simpele aanpassingen op jouw website. Veel succes met de verbetering van jouw website!

Meer artikelen

  •  

    Waarom is mobile first belangrijk?

    In deze tijd wordt er erg veel gebruik gemaakt van de mobiele telefoons. Sommige mensen gebruiken zelfs alleen nog maar een mobiele telefoon in plaats van een desktop. Dit heeft gevolgen voor hoe je …
  •  

    Drie tips voor zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Hoe kan jij ervoor zorgen dat je in de top 10 tevoorschijn komt als iemand op jouw soort product of dienst Googelt? Door zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO, slim te verwerken in jouw website! En …
  •  

    Hoe blijf je zichtbaar in het algoritme?

    Je komt er bijna niet meer vanaf, het algoritme. Het wordt gebruikt op apps zoals Facebook, Twitter en Instagram maar ook Google maakt gebruik van het algoritme. Het algoritme zorgt ervoor dat de …

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)