ARTIKEL

Wat gebeurt er bij een intakegesprek met een klant?

Aan de basis van een online groei strategie en de uitvoering van die strategie staan bij ons onderzoek en uitvoerige analyses. Dit zorgt ervoor dat je gericht kunt werken en de huidige situatie van de klant en de markt goed vaststellen. De informatie hiervoor behandelen we allemaal in een intakegesprek. Hier komen verschillende analyses aan bod en wordt er een strategie bepaald voor die specifieke klant.

Wat gebeurt er in een intake gesprek?

Een intakegesprek is er voor ons om de klant beter te leren kennen, en om de doelen te ontdekken die de klant graag wil behalen. In het intakegesprek stellen wij scherpe vragen om zo meer informatie te verkrijgen. Hiermee beginnen we met de vraag: Wat is het probleem dat je ervaart?

Verder willen wij weten welke producten of diensten worden geleverd door de klant, wie de doelgroep is, wat de demografische focus van de klant is en wie de (bekende) concurrenten zijn van de klant. Daarnaast is voor ons interessant om erachter te komen of de klant al op de hoogte is van de Google Analytics van de website.

Hoe het onderzoek van een klant eruitziet

In dit intakegesprek bepalen we ook de onderzoeksvragen en de doelstellingen van het onderzoek. Zo kunnen wij hierna beginnen met alle onderzoeken. Aan de hand van de antwoorden die wij krijgen in het intakegesprek verzamelen we alle informatie. Als alle onderzoeken zijn uitgevoerd, formuleren we conclusies hierover.

Vervolgens houden we samen met de klant een strategische sessie. We delen dan de bevindingen van het onderzoek, en bepalen we de strategie die de basis is voor de online groei. Hierna gaat heel ons team aan de slag met het project om alle creatieve ideeën uit te werken en alles te realiseren.

Bloednieuwsgierig geworden naar een intakegesprek?
Mail ons naar info@socialelephant.nl of bel ons op 030-7601213.

Meer artikelen

  •  

    Hoe fotografeer je met een reflectie?

    Wil jij toffe foto's maken om te experimenteren, te gebruiken als herinnering of om ze te delen op social media zodat ze gezien worden? Dan is fotograferen met een reflectie een hele gave skill. Zie …
  •  

    E-mail Marketing

    e-mail marketing E-mail is en blijft één van de meest succesvolle manieren om met jouw klant, lead of relatie persoonlijk te communiceren. Tegenwoordig is e-mailmarketing dan ook zoveel meer dan …
  •  

    Het gebruik van Instagram (story) en Snapchat

    Snapchat, een van de grondleggers van de ‘story’ functie. Dit houdt in dat je voor een korte tijd een foto of video met iemand kan delen. Tegenwoordig is Snapchat ook erg populair met chatten, AI …

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)