Tip video

5 Redenen om content te ontwikkelen

5 Redenen om content te ontwikkelen

Wij gaan in op belangrijke zaken en ontwikkelingen binnen online marketing. Zo blijf jij up-to-date en kun jij, gewapend met kennis, de concurrentie voorblijven. In dit blog gaan wij in op het belang van content ontwikkelen.

Content is key! Content bepaalt de relatie met de klant! Content moet kwalitatief goed zijn! Content moet relevant zijn! Content moet aansluiten bij de behoeften van de klant! Oké leuk, dit horen we overal… maar wat zijn hier de redenen voor? Met slechts vijf redenen laten wij aan jou zien waarom jij vandaag nog moet beginnen met content ontwikkelen.

Content om te onderscheiden

Tegenwoordig kan iedereen een mooie website ontwikkelen. Maar hoe kan jij hierin onderscheiden van andere bedrijven of organisaties? Dat doe je door waardevolle en boeiende content te plaatsen op jouw website. Hierdoor word je gezien als betrouwbaar, deskundig, innovatief, servicegericht, etc. Via goede content onderscheid je je dus positief ten opzichte van je concurrenten.

Content delen is leuk

Tegenwoordig is content niet weg te denken in een marketingstrategie. Een klant is meer tevreden en nieuwe klanten worden beter geworven door goede content.

Content om expert te worden in jouw vakgebied

Door het publiceren van hoogwaardige content deel je kennis en word je gezien als expert in jouw vakgebied. Mensen die jouw content lezen denken dan dat jij alles weet van dat onderwerp. Zo bouw je vertrouwen op en leg je de basis voor een goede reputatie bij stakeholders als (potentiële) klanten, werknemers, etc. Een structurele dialoog aangaan met je doelgroep via aansprekende content is veel effectiever en kost meestal aanzienlijk minder dan het pushen van reclameboodschappen. Door een dialoog aan te gaan krijg je beter zicht in de wensen van je doelgroep.

Content is vrijblijvend

Als jij je website ooit vervangt dan is content het enige wat bewaart blijft. Het design wordt namelijk helemaal vervangen. Dus je content is ontzettend belangrijk en zorgt ervoor dat je op lange termijn goed gevonden wordt. Hierdoor zal jouw content blijven bestaan.

Om deze vijf redenen vinden wij dat jij vandaag al moet beginnen met content ontwikkelen! Dit is namelijk een belangrijke basis voor succes! Geloof je ook in de kracht van content marketing, alleen durf je nog niet zo goed te beginnen of schrikt content schrijven en ontwikkelen je af? Of wil je professionele content maken? Geef dan een belletje! De koffie staat al klaar.

Content Voor Vindbaarheid

Relevante content is een belangrijk criterium voor een betere vindbaarheid via zoekmachines. Als je lezers je interessant vinden, vinden zoekmachines dat ook. Hiervoor moet je regelmatig relevante content ontwikkelen en die te delen op jouw social media kanalen en je website.

Content Delen Is Leuk

Tegenwoordig is content niet weg te denken in een marketingstrategie. Een klant is meer tevreden en nieuwe klanten worden beter geworven door goede content.

Content Om Expert Te Worden In Jouw Vakgebied

Door het publiceren van hoogwaardige content deel je kennis en word je gezien als expert in jouw vakgebied. Mensen die jouw content lezen denken dan dat jij alles weet van dat onderwerp. Zo bouw je vertrouwen op en leg je de basis voor een goede reputatie bij stakeholders als (potentiële) klanten, werknemers, etc. Een structurele dialoog aangaan met je doelgroep via aansprekende content is veel effectiever en kost meestal aanzienlijk minder dan het pushen van reclameboodschappen. Door een dialoog aan te gaan krijg je beter zicht in de wensen van je doelgroep.

Content Is Vrijblijvend

Als jij je website ooit vervangt dan is content het enige wat bewaart blijft. Het design wordt namelijk helemaal vervangen. Dus je content is ontzettend belangrijk en zorgt ervoor dat je op lange termijn goed gevonden wordt. Hierdoor zal jouw content blijven bestaan.

Om deze vijf redenen vinden wij dat jij vandaag al moet beginnen met content ontwikkelen! Dit is namelijk een belangrijke basis voor succes! Geloof je ook in de kracht van content marketing, alleen durf je nog niet zo goed te beginnen of schrikt content schrijven en ontwikkelen je af? Of wil je professionele content maken? Geef dan een belletje! De koffie staat al klaar.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)