Projecten waar we trots op zijn
Be Better My Friend - Wereldwijde B2B leadgeneratie
Strategie & uitvoering
Het team van Be Better My Friend heeft een revolutionaire boter ontwikkeld welke op vele vlakken een beter alternatief biedt dan dierlijke boter. Met passie en vastberadenheid gaat het team van Be Better My Friend dagelijks te werk. Maar hoe kom je online in contact met afnemers die deze boter willen kopen?
Door data te analyseren uit verschillende zoekmachines en sociale media, hebben wij samen een gerichte strategie geschreven voor de uitrol van een marketingplan in verschillende landen.
Wat fijn is aan samenwerken met Joost, is dat hij alles snel begrijpt en toe kan passen. Hierdoor hebben we snel en efficiënt kunnen schakelen door het gehele traject heen.
Omdat deze variant op dierlijke boter een niche is in de markt, besloten wij om ons via Google pro-actief te richten op de niche doelgroep. Hiermee is het merk BBMF binnen enkele maanden terecht gekomen waar klanten oriënteren. Door vervolgens ook via LinkedIn directe en persoonlijke communicatie aan te passen, hebben wij veel chefs bekend gemaakt met de onderneming.
Wat hebben wij gedaan?
- Analyse - mogelijke digitale kansen
- Strategie - gericht aan de slag
- Webdesign aanpassen - merkbeleving en vooral conversie
- SEO teksten schrijven - lange termijn visie
- Campagne pagina's ontwikkelen - conversie te verhogen
- Website vertalen - internationaliseren van het merk
Wat willen wij nog doen?
- Samen expertise status claimen in “Vegan Butter for Bakery”
- Awards winnen voor Food innovatie
- Automatiseren van lead naar sales proces
De Rode Winkel - De jeans expert van Nederland
E-commerce strategie & uitvoering
De Rode winkel is een retailorganisatie met historie en passie voor duurzaamheid. Toen wij binnenkwamen bij de Rode winkel een aantal jaren geleden schrokken wij enorm. De Rode Winkel heeft de grootste jeans voorraad van Europa!
De Rode winkel had toentertijd nog geen digitale strategie en geen webshop op de website. Samen met eigenaar Daan Broekman hebben wij de handen ineengeslagen om een e-commerce ervaring te creëren die bij de winkel past. Samen hebben wij het team achter de rode winkel opgelijnd om de digitale ervaring te creëren die je offline in een jeans winkel ook gewend bent.
Wat fijn is aan de samenwerking met De Rode Winkel, is dat het team graag wil leren en proberen. Zo heeft de Rode Winkel zelf Marketeers in dienst die alles uit de Rode Winkel willen halen.
Wat hebben wij gedaan?
- Jaarlijkse digitale strategie en visie: De Rode Winkel persoonlijk maken
- Ontwikkelen vindbaarheid strategie
- Webshop ontwikkelen in Woocommerce
- Maatwerk CRM koppeling met ACA
- Digitaal adverteren voor branding
- Integratie met marketplaces als Google Shopping
- Digitaal adverteren voor verkopen
- Coachen van de Rode Winkel in marketing
- Coachen van de Rode Winkel in visievorming
Wat wij willen nog doen
- Uitbreiden van de e-commerce advertenties
- Vergroten van de digitale klantbeleving
- Coachen van het team in hun Online Marketing visie
- Verbeteren van de E-commerce ervaring
Spar over jouw digitale strategie
AELS.nl onverslaanbaar maken in search
E-commerce strategie & uitvoering
AELS recycled vliegtuigen en verkoopt vliegtuigonderdelen. Samen met Patrick Morcus die verzot is van de luchtvaart hebben wij een aantal digitale omgevingen ontwikkeld waardoor AELS niet meer weg te denken is van het web.
AELS wilde digitaal een statement maken en zorgen dat potentiële klanten niet meer om dit bedrijf heen kunnen. En, dat is gelukt. Samen hebben wij alle zoekopdrachten en customer journeys geanalyseerd waarop een potentiële klant naar de onderdelen kan zoeken. Op basis van deze data hebben wij samen meer dan 100 pagina’s geschreven voor de vindbaarheid van AELS.nl.
Het resultaat is dat AELS.nl erg goed presteerd in de zoekmachines en niet meer weg te denken is. Zoekmachines zijn nog steeds belangrijk voor B2B marketing omdat je eenvoudig kunt targetten wanneer iemand ook echt bezig is met zijn oriëntatieproces en een koopbehoefte heeft.
Wat hebben wij gedaan?
- Analyse van digitale mogelijkheden
- Ontwikkeling van digitale strategie
- Ontwikkelen van een nieuwe huisstijl
- Rebranding uitdenken met de slogan ‘We love aircraft’
- Ontwikkelen van digitale platformen
- Automatiseren met maatwerk programmatuur
- Digitaal gericht adverteren
Wat wij willen nog doen
- Revitaliseren van de uitstraling naar 2023
- Verbeteren van de conversiemogelijkheden
- Maandelijks optimaliseren van de prestaties
Gelijke Onderwijskansen faciliteren met digitale strategie
Digitale strategie & uitvoering
Samen voor gelijke kansen in het onderwijs en taalachterstanden verminderen. Dat is waar de initiatiefnemers Monique Walet & Bettina Tuinstra van UGO zich hard voor maken. Met het programma UGO bieden zij een programma voor taalondersteuning. Deze kan ingezet worden door leraren in groep 6/7/8 en de brugklas.
De verouderde website, die zich op de verkeerde doelgroep richtte, vroeg om revisie. Door middel van een zoekwoorden analyse en bijpassende strategie, hebben wij UGO samen opnieuw online gepositioneerd. Op basis van de data uit search is de website gelijkeonderwijskansen.nl ontstaan. Gevuld met relevante reviews, blogs, podcasts en een animatie om beter tot de verbeelding te spreken.
Wat de samenwerking met UGO ontzettend fijn maakte is de ruimte voor onze expertise op het gebied van marketing. Aangevuld met de expertise van Monique & Bettina over het schoolsysteem. Door de inspanningen communiceert UGO nu vanuit het overkoepelende doel van het programma, en hun visie op het onderwijs.
Wat hebben wij gedaan?
- Analyse van online mogelijkheden
- Ontwikkeling van digitale strategie
- Ontwikkelen van een nieuwe website
- Herziene menustructuur & Call to Action
- Animatie voor verduidelijking van het programma
- Persoonlijke fotografie van Monique & Bettina
- Podcast set-up, foto- & videografie op mini-congres
- SEO landingspagina’s geschreven
- YouTube & LinkedIn platform opgezet
- Brochure ontwikkeling voor ouders om aan docenten te geven
Wat wij willen nog doen
- Google Grants opzetten voor advertenties
- Doorontwikkeling van podcasts met experts & review video’s
- Contentplanning ontwikkeling via verschillende kanalen
- Per kwartaal strategische sessies om de koers scherp te houden