Strategie & Uitoering
Be Better My Friend
Be Better My Friend veroverde de markt met plantaardige boter door een datagestuurde strategie via Google en LinkedIn, waarmee ze snel zichtbaarheid en impact creëerden bij hun niche doelgroep.
Toegepaste diensten.
SEO
Webdevelopment
Webdesign

Andere cases
De uitdaging
VBR Turbine Partners is dé Europese specialist in het onderhoud van LM2500, LM6000 en LM1600 turbine motoren. Hoewel VBR Turbine Partners uitblinkt in hun vakgebied, was de uitstraling van hun merk niet in lijn met de hoge kwaliteit die ze leveren. De marketinguitingen van VBR Turbine Partners waren niet krachtig genoeg om de exclusieve positionering van het bedrijf te weerspiegelen.
Onze aanpak
Social Elephant werd benaderd om VBR Turbine Partners te helpen hun merk te versterken. We gingen strategisch sparren met het team van VBR Turbine Partners en ontwikkelden een rebranding die niet alleen hun technische expertise weerspiegelde, maar ook de trots en kwaliteit die het bedrijf uitstraalt. Om echt te begrijpen wat VBR Turbine Partners uniek maakt, gingen we samen met hun techneuten op locatie om de inhoudelijke ins en outs van het vak te leren. Dit stelde ons in staat om een merkstrategie te ontwikkelen die perfect aansluit bij de kernwaarden van het bedrijf.
De uitvoering
Het project werd onder grote tijdsdruk uitgevoerd, wat de samenwerking extra intensief maakte. We hadden dagelijks contact met VBR Turbine Partners om ervoor te zorgen dat het proces soepel verliep. Het vertrouwen en de betrokkenheid van alle medewerkers binnen VBR Turbine Partners was bijzonder. Hun trots op het bedrijf en het vak was duidelijk zichtbaar, wat het voor ons des te waardevoller maakte om deze rebranding te realiseren.
De resultaten
De rebranding heeft een aanzienlijke impact gehad op de trots binnen het team, vooral bij de engineers. Ze zijn nu trots op het gave design, en de bussen die het bedrijf op locatie bij klanten gebruikt, zijn een waardig stukje branding van VBR Turbine Partners. De visuele uitstraling van het merk is nu net zo kwalitatief als het werk dat VBR Turbine Partners verricht, en dat was precies de bedoeling: een uitstraling die past bij de specialistische expertise en kwaliteit van VBR Turbine Partners.
Klantfeedback
“Social Elephant heeft onze uitstraling veranderd naar een echt merk waar we trots op zijn,” aldus VBR Turbine Partners. De samenwerking heeft het bedrijf geholpen om niet alleen hun marktpositie te versterken, maar ook om intern meer trots en cohesie te creëren.
Andere cases
Het team van Be Better My Friend heeft de boterindustrie om zijn grond vesten doen laten schudden met een revolutionaire boter welke op vele vlakken een beter alternatief biedt dan dierlijke boter. Met passie en vastberadenheid gaat het team van Be Better My Friend dagelijks te werk. Maar hoe kom je online in contact met afnemers die deze boter willen kopen?
Door data te analyseren uit verschillende zoekmachines en sociale media, hebben wij samen een krachtige strategie geschreven voor de uitrol van een marketingplan om impact te maken in verschillende landen.
Omdat deze variant op dierlijke boter een niche is in de markt, besloten wij om ons via Google pro-actief te richten op de niche doelgroep. Hiermee is het merk BBMF binnen enkele maanden terecht gekomen waar klanten oriënteren. Door vervolgens ook via LinkedIn directe en persoonlijke communicatie aan te passen, hebben wij iets teweeg gebracht bij veel chefs door ze bekend te maken met de onderneming.
Andere succesverhalen waar we trots op zijn
De Rode Winkel
Van grootste jeansvoorraad naar sterke online beleving
VBR Turbine Partners
Rebranding voor een specialist in turbinemotoren
Slot Zuylen