Tipvideo

Differentieer jezelf van de concurrentie.

Waarom is differentiëren zo belangrijk?

Achter de laatste trends aanlopen of meegaan met de concurrentie zal je nooit een maximale omzet bieden. Hoewel het wellicht de meest veilige optie lijkt, hoeft dat niet per definitie zo te zijn. Je loopt bijvoorbeeld het risico om te laat in te spelen op trends, waardoor je een groot deel van je marktaandeel verliest. Bedrijven als Facebook en Google werden niet groot door mee te lopen, maar door zich te differentiëren. Zij boden gebruikers iets wat anders was, dan andere bedrijven op dat moment deden.

Wat kan je doen om te differentiëren?

Differentiëren kan op verschillende manieren! Het betekent niet, dat je een bestaand bedrijfsmodel volledig om moet gooien en met iets nieuws moet beginnen. Er zijn verschillende kleine aanpassingen in je bestaande bedrijfsplan door te voeren, die voor een eerste vorm van differentiatie kunnen zorgen.

Ga iets verder bij de kudde vandaan staan. Durf jij echt te differentiëren? Social Elephant helpt je bij dit traject!

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail