Podcast met Daan Broekman over verduurzaming en specialisme
Wij van Social Elephant ontmoeten dagelijks inspirerende ondernemers. Achter iedere ondernemer schuilt natuurlijk een verhaal. In deze podcasts komen we er graag achter wat de inspiratie is van de ondernemers die we spreken en wat ze bezig houdt. Vandaag spreekt Nico van der Zaan, oprichter en eigenaar van Social Elephant met Daan Broekman. Daan is mede-eigenaar van de Rode Winkel en herenmodezaak Thom Broekman in de binnenstad van Utrecht.
Onderscheiden
Specialisme is hoe de twee winkels zich onderscheiden van concurrenten. Zoals Daan zelf al zegt, is de Rode Winkel de grootste jeanswinkel van Europa en daarmee ook echt de jeansspecialist van Utrecht. Als je een jeans zoekt moet je echt naar de Rode Winkel, want daar kan jij de perfecte jeans vinden! Thom Broekman is dé herenmodezaak van Utrecht en daarmee kostuumspecialist.
Ontwikkelingen
Voor Daan Broekman is het essentieel om op de hoogte te blijven van de verschillende actuele ontwikkelingen binnen de retailwereld. Op deze manier kunnen de twee winkels zich blijven onderscheiden. Zo is de kledingindustrie de op twee na vervuilendste industrie van de wereld. Als winkels zijn de Rode Winkel en Thom Broekman zich hiervan bewust. Ze proberen enerzijds hun eigen inkopen te verduurzamen, en zo een steentje bij te dragen. Anderzijds is het ook belangrijk dat de consumenten van de winkels zich bewust zijn van de noodzaak van verduurzaming en hier de kans voor krijgen binnen de winkels.
Luister deze podcast met de inspirerende Daan Broekman nu en ontdek hoe een familiebedrijf zich door de jaren heen kan ontwikkelen. De Rode Winkel en Thom Broekman zullen zich de komende tijd nog zeker blijven ontwikkelen, dus wil jij een specialistisch advies, bezoek de winkels een keertje!