Aan de basis van een online groei strategie en de uitvoering van die strategie staan bij ons onderzoek en uitvoerige analyses. Dit zorgt ervoor dat je gericht kunt werken en de huidige situatie van de klant en de markt goed vaststellen. De informatie hiervoor behandelen we allemaal in een intakegesprek. Hier komen verschillende analyses aan bod en wordt er een strategie bepaald voor die specifieke klant.
Een intakegesprek is er voor ons om de klant beter te leren kennen, en om de doelen te ontdekken die de klant graag wil behalen. In het intakegesprek stellen wij scherpe vragen om zo meer informatie te verkrijgen. Hiermee beginnen we met de vraag: Wat is het probleem dat je ervaart?
Verder willen wij weten welke producten of diensten worden geleverd door de klant, wie de doelgroep is, wat de demografische focus van de klant is en wie de (bekende) concurrenten zijn van de klant. Daarnaast is voor ons interessant om erachter te komen of de klant al op de hoogte is van de Google Analytics van de website.
In dit intakegesprek bepalen we ook de onderzoeksvragen en de doelstellingen van het onderzoek. Zo kunnen wij hierna beginnen met alle onderzoeken. Aan de hand van de antwoorden die wij krijgen in het intakegesprek verzamelen we alle informatie. Als alle onderzoeken zijn uitgevoerd, formuleren we conclusies hierover.
Vervolgens houden we samen met de klant een strategische sessie. We delen dan de bevindingen van het onderzoek, en bepalen we de strategie die de basis is voor de online groei. Hierna gaat heel ons team aan de slag met het project om alle creatieve ideeën uit te werken en alles te realiseren.
Bloednieuwsgierig geworden naar een intakegesprek?
Mail ons naar info@socialelephant.nl of bel ons op 030-7601213.