
Online marketing brengt vele voordelen en kansen met zich mee. Het kan bereik, conversie, naamsbekendheid etc. vergroten en dit tegen een veelal lagere prijs dan traditionele marketing. Niet gek dus dat veel bedrijven hier graag op inspelen. Maar waar moet je beginnen als je kiest voor het inzetten van online marketing?
Allereerst is het belangrijk om het, ietwat vage, begrip ‘online marketing’ voor jezelf begrijpelijk te maken. Wat houdt het daadwerkelijk in? Welke typen marketing vallen hieronder? Waarin kan dit voor mijn bedrijf een meerwaarde bieden? Bekijk onze blog om te lezen wat je allemaal moet weten over online marketing.
Het inzetten van online marketing begint bij het opstellen van een gedegen strategie. Online marketing is immers meer dan het hebben van een website en gaat dan ook gepaard met het maken van marketing keuzes die van invloed zullen zijn op de interpretatie van jouw bedrijf of product. Binnen de strategie stel je vast wat je doelstellingen zijn, wie je doelgroep is en welke middelen je in wilt zetten om je bedrijf online te representeren. Voorbeelden van middelen zijn:
Online marketing kent vele vormen. Enkele voorbeelden hiervan zijn; SEO, E-mailmarketing en social media marketing.Wanneer bovengenoemde keuzes gemaakt zijn rest enkel nog het vaststellen van de vorm(en) waarin je jouw bedrijf wilt representeren op internet. Vervolgens kun je de strategie hanteren om een optimaal rendement uit je marketing te halen.