Storytelling

Storytelling

Het vermogen verhalen te delen is wat ons mens maakt, wat ons onderscheidt van andere dieren. Zonder dat vermogen hadden we nooit met zovelen op deze aardbol samengeleefd. Storytelling is namelijk de manier waarop mensen van nature met elkaar communiceren en daarmee een krachtig middel om hen met elkaar te verbinden. Dit geldt ook voor het verhaal van jouw bedrijf. Hoe jij communiceert met de buitenwereld bepaalt of mensen zich willen verbinden met jou. Samen ontdekken we jouw story en vertalen dit naar een concreet plan met de middelen die je hierbij gaat inzetten.

raak je doelgroep in het hart

Jouw merk is een kwestie van perceptie en of iemand iets bij jou wil kopen hangt sterk samen met hun gevoelens. Storytelling is dé manier om te zorgen dat jouw doelgroep zich emotioneel verbindt met jouw merk. Door authentiek, creatief en inspirerend te zijn in je communicatie, bouw je aan die persoonlijke band. De volgende ‘breinfeitjes’ zeggen genoeg over de kracht van storytelling:

mooi verhaal! maar wat gaan we precies doen?

In een storytelling sessie komen we tot de kern van jouw communicatie. Samen gaan we dus jouw bedrijfsverhaal uitkristalliseren, waarna onze creatievelingen het voor je uit gaan werken. De waarde van dit verhaal is immens en zal al je toekomstige communicatie transformeren. Hiermee creëer je een eenduidige boodschap in al je communicatie: van je website tot je brochures en je social media. Door deze sessie krijg jij een duidelijke strategie, een concreet plan met daarin de juiste middelen om jouw bedrijf sterk neer te zetten. Wil jij ook weten hoe jij storytelling in kunt zetten? Wij kunnen niet wachten aan de slag te gaan!

national geographic: the power of 'wow'

Van een duiker die ondergedompeld in een diepblauwe zee een school napoleon baarzen aanschouwt tot gekke huisjes in een tot werelderfgoed verklaard bergdorp in Japan. National Geographic heeft precies door hoe ze storytelling moeten inzetten en dat heeft ze ook een hoop opgeleverd. Een goed voorbeeld hiervan is hun social media tactiek. Met hun indrukwekkende beelden weten ze de ogen van de scroller op Instagram te doen stoppen. Om het engaged te houden, staat daaronder altijd een rijk uitgebreid verhaal, die met zijn beeldkracht de lezer aanzet tot verder te willen lezen. Hun overtuigende storytelling leverde maar maar liefst 350 miljoen actieve volgers op social media op, die ook nog eens converteren. Wil jij ook, net als National Geographic, klanten aan jou binden? In een storytelling sessie zien we samen hoe jij deze kracht gaat inzetten!

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail