Gedragsregels op Social Media voor bedrijven

Gedragsregels op Social Media voor bedrijven

U wilt geen negatieve publiciteit. Daarom is het verstandig om samen met uw medewerkers na te denken over gedragsregels voor hoe uw personeel Social Media inzet. Dit kan u helpen:

Meld negatieve publiciteit

Er zijn vele monitoringtools waarmee u de bedrijfsactiviteit kunnen analyseren. Deze zien zeker niet alles. Maar wees niet bang. Uw eigen medewerkers zijn de grootste hulp om negatieve publiciteit op te sporen. Het is verstandig in uw bedrijf een centraal meldpunt op te zetten voor negatieve publiciteit.

Reageer niet op negatieve publiciteit

Medewerkers mogen niet zelf reageren op negatieve publiciteit. Ze moeten het wel melden bij het meldpunt waarna de ”communicatieafdeling” de kwestie afhandelt.

Geef krediet aan de auteur

Als u iets wil posten dat iemand anders schreef, zet dan altijd erbij wie de auteur is. Vraag van te voren toestemming of u het artikel mag delen via Social Media.

Wees alert op persoonlijke content

Maak uw medewerkers ervan bewust dat wat zij verspreiden, via hun eigen Social Media kanalen, gelezen kan worden door uw klanten.

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail