
Als ondernemer zijnde kan het lastig zijn om voldoende tijd en aandacht in jouw website te stoppen. Bovendien kost het veel tijd om je alleen al te verdiepen in de inzichten hierover. Maar jouw website is hét visitekaartje van jouw organisatie, dus zorg ervoor dat jouw website onderscheidend is ten opzichte van jouw concurrenten. Daarom zit jij nu te Googelen met de vraag hoe jij een goede website kunt neerzetten, toch? Lees dan vooral even verder! In dit blog worden er drie tips gedeeld zodat jij zodat jij handvatten hebt om een goede website te ontwikkelen.
Vandaag de dag bestaan er miljarden verschillende website designs bij evenveel verschillende bedrijven. Maar wat bepaalt of potentiële klanten liever naar jouw website kijken of naar die van je concurrentie? Het verschil zit in de kleine dingen, zoals jouw achtergrond. Als je bijvoorbeeld een donkerblauwe tekst weergeeft op een zwarte achtergrond, krijgt jouw klant al hoofdpijn voordat hij het gelezen heeft. Zo matchen veel kleuren niet met elkaar. Voorkom dat deze situatie zich voordoet op je eigen website! Je wilt toch dat klanten graag langer op jouw website blijven en dat zij hier tijd voor nemen? Laat die felle kleuren en mooie foto’s zitten; kies voor een witte achtergrond! een lamp of softbox, een flitser of zonlicht/daglicht.
Een hoge conversieratio geeft aan dat bezoekers je product of service waarderen. Evenals dat zij tevreden zijn met je website! Als dit niet het geval is, zouden ze de website eerder hebben verlaten. Hoe zorg je ervoor dat bezoekers langer op je website blijven hangen en een product of dienst afnemen? Hierdoor: je kunt bijvoorbeeld call to actions in de vorm van buttons op je website plaatsen waardoor je klant gelijk tot actie kan overgaan. Een andere must is dat je positieve reviews van klanten plaatst op de website, waardoor je vertrouwen uitstraalt naar je doelgroep. En last but not least: benadruk de USP’s van jouw organisatie; wat maakt jullie uniek en waarom moet de klant voor jou kiezen?
Als jij op een website komt waarbij je minutenlang moet zoeken naar de juiste informatie dan ben je daar snel op uitgekeken, toch? Jouw doelgroep denkt hier hetzelfde over; daarom is het superbelangrijk om ervoor te zorgen dat alles op jouw website soepel verloopt. Dit kan jij doen door ervoor te zorgen dat de structuur van je website overzichtelijk is door het aantal submenu’s te minimaliseren. Het is efficiënt om grote lappen tekst te vermijden en in plaats hiervan een infographic, afbeelding of korte video te gebruiken. Men vindt het namelijk fijner om een video te kijken dan een tekst te lezen.
Deze tips zorgen ervoor dat jij de basis van een goede website begrijpt en kan toepassen. Je hebt het opstapje gekregen om meer omzet te kunnen creëren door middel van een paar simpele aanpassingen op jouw website. Veel succes met de verbetering van jouw website!