
Waardevolle leads, dat wil iedereen wel. Met 10+ jaar ervaring in het genereren van krachtige leads helpen we jou op weg met de volgende tips:
Tip 1: Kies een niche markt, met een niche probleem en een niche doelgroep
Bij leadgeneratie is het is van levensbelang om vast te stellen op welke niche je je wilt focussen. Een niche is een specifiek deel van de grote markt. Je legt hierin de focus op behoeften van een specifieke doelgroep. Die doelgroep is vaak wat kleiner. Voorbeeld: schoenen die geschikt zijn voor diabetici. Mensen met suikerziekte hebben vaak last van hun voeten. Deze schoenen hebben de benodigde aanpassingen. Denk aan de voorvoet die extra ondersteund wordt. Dit zul je niet snel vinden bij ‘gewone’ schoenen. Bepaal waarom deze specifieke doelgroep jouw product of dienst nodig heeft om de behoefte te vervullen. De voordelen hiervan zijn:
Minder kans op concurrentie
Onderscheiden ten opzichte van andere bedrijven
Meer gerichte leads
Tip 2: Wees aanwezig op het juiste moment in de customer journey
De customer journey kent vele fases waar je in contact bent met jouw klant. Wees daarom aanwezig op de cruciale momenten. Zorg ervoor dat je aanwezig bent wanneer jouw klant wellicht over wil gaan tot een aankoop. Beïnvloed de koopbeslissing van de klant door er te zijn.
Tip 3: Deel je kennis
Het delen van kennis is essentieel om jouw doelgroep te bereiken. Jouw doelgroep is namelijk op zoek naar deze kennis en jij biedt het hun. De voordelen hiervan zijn:
Jouw doelgroep komt vaker bij je terug
Je bent altijd zichtbaar voor jouw doelgroep
Je bouwt vertrouwen op
Hieronder krijg je meer gerichte leads en laat je zien dat jij de expert bent.