3 dingen die bepalen welk lettertype het beste past bij jouw website

3 dingen die bepalen welk lettertype het beste past bij jouw website

Wij maken graag websites voor onze klanten om ze online op de kaart te zetten en te laten groeien. Branding is hierbij iets dat je niet achterwege kan laten. We hebben eerder al een blog geschreven over het gebruik van kleur binnen een design. Vandaag gaan we bespreken hoe lettertypes op een website gebruikt kunnen worden. Lettertypes zijn een groot onderdeel van branding en kunnen verschillende effecten teweegbrengen bij het publiek.

Waar moet je rekening mee houden? 

Het kiezen van een lettertype is een persoonlijk proces, en uiteindelijk kies jij. Maar waar moet je deze keuze nou op baseren? Wij helpen je vandaag een handje. 

Bij het kiezen van een geschikt lettertype voor je website is het belangrijk om rekening te houden met de volgende drie dingen: 

Karakter

Elk lettertype heeft een eigen karakter en uitstraling. Het is belangrijk om te kiezen voor een lettertype die qua karakter en uitstraling past bij je bedrijf en het algehele design van de website. Daarnaast is het belangrijk dat je gaat kijken naar de leesbaarheid van het gekozen lettertype omd at er twee verschillende soorten lettertypes bestaan: schreef en schreefloos. Tussen deze twee zit een groot verschil. Een lettertype met schreef is een lettertype zoals deze. Er zijn dunne streepjes geplaatst aan het uiteinde van de balkjes van de letters. De woorden die je nu leest zijn getypt in een schreefloos lettertype. Meestal wordt een schreefloos lettertype als beter leesbaar ervaren. 

Kies een geschikt lettertype voor het design van jouw website en verhoog de aantrekkelijkheid van je website. Conversies zullen hoger zijn als men duidelijk de boodschap van je website af kan halen. Maak dus een zorgvuldige keuze in je lettertype. Wil je een website laten designen? Bij Social Elephant ben je zeker aan het juiste adres. Online groei is onze specialiteit. 

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail