KENNISBANK

Wat zijn Keywords?

Keywords ook wel zoekwoorden genoemd zijn termen die worden gebruikt om in zoekmachines te zoeken. Via google, Bing, Yahoo etc kan je zoekwoorden in type om zo de informatie te zoeken waar je naar op zoek bent. Hiermee kunnen klanten dus jouw producten of diensten vinden. Het is belangrijk dat mensen jouw website vinden, hier kan je voor zorgen door teksten te schrijven met zoekwoorden waarop jij graag op gevonden wilt worden. Nu is het niet de bedoeling dat je teksten gaat schrijven met alleen maar dezelfde zoekwoorden erin want Google bestraft dit. Kijk hier ook naar SEO hier leer je daar meer over. Ook kan je gebruik maken van SEA zorg ervoor dat je adverteert op de goede keywords om het beste resultaat te krijgen uit jouw campagne.

 

Zoekwoorden onderzoek 

Het is vrij makkelijk om zelf wat zoekwoorden te achterhalen voor jouw branche, dit doe je door zelf op zoek te gaan naar jouw producten en diensten. Zo kom je snel te weten waarop jouw concurrenten gevonden worden. Als je dit serieus wilt aanpakken is het een idee om te gaan investeren in een zoekwoorden onderzoek zodat jij de SEO van je website kan verbeteren. Met een zoekwoordenonderzoek kan je kosten besparen in je SEA omdat je inzicht krijgt met welke zoekwoorden je het beste kan adverteren. Bij een Zoekwoorden onderzoek krijg je niet alleen een lijst van synoniemen voor jouw zoekwoorden, maar je krijgt een veel breder zicht op de manier waarop jouw klanten zoeken. Zo kan je zien waarop jouw klanten zoeken maar waarop jouw website/webshop niet op wordt getoond zodat je hier mee aan de slag kunt gaan. Ook kan je zien op welke keywords jouw concurrent wordt gevonden, of juist de keywords waar weinig concurrentie op zit waar jij makkelijk op kan scoren.

 

Gebruiksvriendelijk design

Het is makkelijk het doel kwijt te raken tijdens het maken van de analyses. Je bent constant aan het zoeken waar je beter op kan scoren en waarop je wilt adverteren. Alleen moet je zeker niet vergeten dat de weg naar jouw website niet het enige pad is wat een klant bewandelt ook moeten ze nog zoeken op jouw website. Zorg er dan ook voor dat je een prettig en gebruiksvriendelijk design hebt waar mensen makkelijk door jouw website kunnen navigeren.

 

Short-tail en Long-tail zoekwoorden

Je hebt een aantal verschillende soorten zoekwoorden. Short-tail Dit zijn zoekwoorden die bestaan uit drie of minder woorden. Er is vaak een groot zoekvolume op deze zoekwoorden daardoor zit er meestal ook veel concurrentie op. De meeste mensen die deze zoekwoorden gebruiken zijn mensen die nog niet precies weten wat ze willen daarom zoeken ze zo breed mogelijk. Wanneer ze specifiek op zoek zijn naar iets gebruiken ze vaak Long-tail zoekwoorden. Deze zoekopdracht is langer als 3 woorden en is daarom veel specifieker. Het zoekvolume is altijd een stuk lager maar dat betekent ook dat er minder concurrentie op zit.

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)