Wat we doen

Leadgeneratie strategie

Leadgeneratie strategie

De juiste leads genereren voor jouw business is het gevolg van een aantal strategische keuzes.

Video afspelen

De juiste leads

De juiste leads genereren voor jouw business is het gevolg van een aantal strategische keuzes. Een korte termijn oplossing geloven wij niet in, aangezien een leadgeneratie strategie vraagt om testen, proberen, verbeteren en leren. Zo leer je iedere keer weer wat er wel werkt en wat er niet werkt en kun je jouw leadgeneratie strategie keer op keer bij scherpen.

Wij beloven niet morgen 200% meer leads en 100% resultaatgarantie maar we beloven wel 12 jaar ervaring in leadgeneratie en een gedegen lange termijn visie om de juiste klanten op een slimme manier binnen te halen. Wij geloven in bedrijven die waarde leveren en ook echt anders zijn dan andere in de markt. Wij geloven in bedrijven die samen willen werken om leadgeneratie onderdeel te maken van de cultuur ipv een korte klap en shady campagnes.

Plan NU een sparsessie met een digitaal strateeg

Spreek een online marketeer met 15 jaar ervaring 

1. Welke problemen los jij op voor de klant en hoe laat jij zien dat je die problemen snapt?

Mensen willen graag zaken doen met experts en expert ben je niet door rond te strooien met oplossingen en valse beloften. Expert ben je door te  laten zien dat jij ervaringsdeskundige bent in het probleem waar de klant mee zit. Mensen zijn vaak bang om de verkeerde keuze te maken en zien graag of jij als organisatie in staat bent om het probleem van de klant te kunnen begrijpen.

2. En op basis waarvan beslist jouw doelgroep? Prijs? Vertrouwen?

Vaak weten ondernemers wel waar hun doelgroep tegenaan loopt en waarom iemand voor heun zou moeten kiezen. Maak dit expliciet en duidelijk. Probeer ook niet iedereen tevreden te stellen. Het helpt om duidelijke focus te hebben welke klanten op basis van welke beslissingen voor jou moeten kiezen. Als je bijvoorbeeld een expert of specialist bent kiezen mensen niet voor jou om de prijs, maar om de kennis en ervaring. Als je vervolgens met aanbiedingen jezelf etaleert komt dit niet geloofwaardig over. Kortom leef je in in wat jouw doelgroep echt beweegt om te beslissen.

3. Wat zijn de belangrijkste problemen in de branche?

Om aandacht en kredietwaardigheid te krijgen helpt het om expliciet te maken wat de problemen zijn in de branche.

Een voorbeeld: Wij maken websites en webdevelopers zijn de klusjesmannen van de automonteurs van vroeger. Iedereen is ongediplomeerd en iedereen lijkt te doen waar hij zin in heeft. Het is een branche van uurtje factuurtje en de transparantie in werkzaamheden is lastig te doorzien. Achteraf moet je een rekening betalen waarvan je niet echt weet waarvoor je precies betaald. Als je dit wel doet, geeft dit voor veel mensen een gevoel van herkenning, waarmee je laat zien dat jij jouw doelgroep snapt.

4. Welk risicoloos aanbod heb jij voor deze doelgroep?

Call to actions, gratis proefperiodes. Iedereen begrijpt tegenwoordig dat ze rechtstreeks een marketing funnel inwandelen en worden bestookt met mails die ze niet willen. 

Een risicoloos aanbod uitdenken helpt enorm in het verhogen van de conversies die jij uit jouw lead generatie werkzaamheden verkrijgt. Een goed risicoloos aanbod moet voor de lead niet als risicovol aanvoelen. Wat zijn nou risico’s die leads vaak zien:

  • het kost mij geld
  • het kost mij tijd
  • het levert misschien niets op
  • ik moet er moeite voor doen
  • is het wel van waarde?

Een goed risicoloos aanbod is dus niet zo een twee drie gemaakt. Dit is vaak een van de meest cruciale in een leadgeneratie strategie. 

Bij ons werkt het het beste om een strategiesessie aan te bieden waarin wij vrijuit onze versie op het idee van de lead geven. De lead krijgt 100% garantie om met een expert te spreken met ervaring in deze business.

5. Waar in de customer journey kun jij het contact aangaan met jouw doelgroep?

Gemiddeld hebben klanten 7 contactmomenten nodig om van iemand te willen kopen. Denk dus ook na hoe jij je klant contact en vervolgens het gesprek aangaat. Wij merken dat wanneer je eerder in fysiek of digitaal persoonlijk het gesprek aangaat  met de klant dit ervoor kan zorgen dat er in minder contactmomenten tot een daadwerkelijke transactie gekomen kan worden. 

Denk dus na in jouw leadgeneratie strategie waar je aanwezig gaat zijn. Bij de Lleider  van de Ttoekomst zijn wij bewust ingestapt wanneer mensen oriënteren naar leiderschapsboeken.  Op dit moment zitten potentiële klanten nog in een oriënterende fase. Wij bieden vervolgens een gratis E-book aan waardoor wij in verloop van tijd meerdere contactmomenten kunnen hebben met de potentiële klant. Op deze manier maken wij gebruikt van de customer journey van de potentiële klanten. 

6. Hoe kun jij het contact blijven houden met jouw doelgroep?

Als je eenmaal contact hebt gehad met je potentiële of bij bestaande klanten wil je je dienstverlening gaan verbreden of upsellen. Denk goed na hoe je contact gaat houden met jouw doelgroep en nog belangrijker hoe ga je continu waarde leveren?

Als mensen leiderschapsboeken hebben besteld bij de Lleider van de Ttoekomst krijgen ze vervolgens allemaal relevante content die direct toegepast kan worden om beter leiding te geven. Op deze manier houden wij potentiële klanten vast en zorgen wij dat ze een beslissingen maken om een product bij dé Lleider van de Ttoekomst  af te nemen. 

Een leadgeneratie strategie zonder het opbouwen van een database of funnel om waarde te leveren met klanten is dus niet echt effectief. Zeker niet als je ervan uit gaat dat potentiële klanten gemiddeld 7 contactmomenten nodig hebben om te komen tot een transactie.

Alle strategieën

SEO Strategie

90% van de online aankopen start bij Google. Reden genoeg om een SEO strategie te hebben.

B2B Strategie

Zakelijke marketing hoeft niet onpersoonlijk te zijn!

Leadgeneratie Strategie

De juiste leads genereren voor jouw business is het gevolg van een aantal strategische keuzes.

Website Strategie

“Yes, onze nieuwe website lost alle problemen op!” Pas je op? Want In de praktijk scoren nieuwe websites vaak slechter dan bestaande websites.

Digitale Strategie

Een digitale strategie begint bij het hebben van digitale visie. Wat gaat er de komende jaren gebeuren? Welke verschuivingen zijn er in de markt en hoe gaat jouw businessmodel standhouden?

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)