Tip video

Groeitip: Zo kom je hoger in de ranking van Google

Meestal zoek je in Google niet op naam van de website maar op zoekwoorden. Google kijkt hoe vaak het zoekwoord voor komt op de pagina en hoe relevant de pagina is. De voor jou meest relevante pagina’s komen bovenaan op de zoeklijst. Maar hoe weet je nou wat de goede zoekwoorden zijn voor jouw webpagina? Dat lees je onder andere in dit blog.

Hoe kom je hoger in Google?

Google koppelt een zoekopdracht aan verschillende websites waar het antwoord mogelijk op staat. Om te weten of het de informatie is die gezocht wordt kijkt Google naar de informatie die op de pagina staat. Google kijkt naar een aantal factoren om te bepalen of het de goede informatie is en hoe hoog het in de zoekresultaten zal komen bij de opdracht die gezocht is. Je hebt twee verschillende factoren. Namelijk on page factoren, deze staan dus op de website en een aantal off page factoren, deze staan niet op de pagina.

On page factoren

  • Zit het zoekwoord in de URL van de website.
  • Is het zoekwoord te vinden in de kop of titel van de pagina.
  • Staat het zoekwoord in de tussenkopjes.
  • Zit het zoekwoord in de bestandsnaam van een afbeelding.
  • Staat het zoekwoord een aantal keer in de tekst, met voorkeur in het begin, midden en eind.

Off page factoren

  • Het aantal links van andere websites er naar jouw website gaan.
  • Hoeveel van die links komen van kwaliteit websites.
  • En met welk woord word er gelinkt naar de website.

Nu dat je de factoren weet van de zoekwoorden is het tijd om te bepalen wat de zoekwoorden gaan worden. Voor het bepalen van de zoekwoorden kan je jezelf de volgende vragen stellen:

  • Welk probleem lost deze pagina op?
  • Welke behoefte vervult de webpagina?
  • Op welke vraag geeft deze pagina antwoord?

Na deze vragen komt de belangrijkste vraag namelijk, welke woorden zal een zoeker gebruiken als hij deze vraag, behoefte of dat probleem heeft. Het antwoord op die vraag worden je zoekwoorden.

Conclusie.

De conclusie is dus dat het erg belangrijk is om relevante informatie te schrijven en de goede zoekwoorden te gebruiken. Met het bepalen van de zoekwoorden moet je letten op de on page en off page factoren. Ook moet je voor jezelf bedenken welke woorden een zoeker gebruikt om de juiste informatie voor het probleem te vinden.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)