Tip video

Virtual Reality in de praktijk

Virtual Reality in de praktijk

Wij gaan in op belangrijke zaken en ontwikkelingen binnen online marketing. Zo blijf jij up-to-date en kun jij, gewapend met kennis, de concurrentie voorblijven. In dit blog gaan wij in op Virtual Reality (VR) en hoe dat gaat in de praktijk.

Eventjes he-le-maal van de wereld zijn? Onmiddellijk naar de maan of de bodem van de oceaan gaan of je eerste bezoekje bij de Eiffeltoren herbeleven? Met Virtual Reality is het mogelijk! Hoe tof is dat? Met de technologie kun je reizen naar verre bestemmingen, ontsnappen naar nieuwe werelden en zelfs je favoriete momenten recreëren. Klinkt ongelofelijk he? Dat is het eigenlijk ook. Gebruikers kunnen nu communiceren met mensen en objecten, in een totaal andere realiteit.

Nieuwe Max Verstappen Bij Social Elephant?

Racen door een virtuele bril? Even dromen om Max Verstappen te zijn in een virtuele wereld? Ons team van Social Elephant heeft Virtual Reality in de praktijk meegemaakt bij onze klant RacingHub! Wat was het een toffe ervaring! Bekijk het filmpje hieronder.

Manipuleer Je Zintuigen!

Je denkt waarschijnlijk: “Ik heb deze gekke headsets gezien, maar wat houdt het precies in?” Het is een digitale technologie waar een virtuele werkelijkheid wordt gecreëerd. Door de zintuigen te manipuleren met driedimensionale afbeeldingen via specifieke hardware, ervaar je als gebruiker deze schijnwerkelijkheid als een nieuwe realiteit waarin je je daadwerkelijk voortbeweegt in een interactieve omgeving. Het zijn feitelijk alleen maar signalen die door je hersenen worden omgezet in jouw ervaring.

Virtual Reality Bij Bedrijven

Terwijl de meeste mensen Virtual Reality (VR) associëren met gamen, wordt het momenteel gebruikt voor een breed scala aan toepassingen. Van geneeskunde tot marketing, er is geen limiet aan wat je met deze technologie kunt doen. We begrijpen dat VR intimiderend kan zijn. Virtuele werelden klinken alsof ze thuishoren in een science fiction-film, niet in marketing. Voor sommige bedrijven kan VR echter een perfecte combinatie zijn. Industrieën als gaming, gastvrijheid, entertainment en onroerend goed zijn geweldige kandidaten voor virtual reality. Een VR bril zorgt voor een industrie als onroerend goed voor een tour op spectaculaire wijze. Door bijvoorbeeld 360 graden foto’s te koppelen kan er virtueel door een pand gewandeld worden. Voor de rest kan het nooit kwaad om de trend te overtreffen door een VR-strategie te creëren. Het biedt namelijk een heel nieuw speelveld aan advertentiemogelijkheden. Virtuele realiteit biedt gebruikers de fantastische mogelijkheid om zich onder te dompelen in geheel nieuwe ervaringen. Het kan enige tijd duren voordat consumenten deze technologie gaan gebruiken, maar we zien alleen dat deze steeds populairder wordt. Wie kan tenslotte even geen pauze nemen van de realiteit?

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)