ARTIKEL

Drie redenen voor purpose driven marketing

Tegenwoordig is purpose driven van levensbelang in marketing. Dit houdt in dat je een purpose (een hoger doel) nastreeft voor een betere wereld. Steeds meer mensen hebben behoefte aan betekenis in het leven en organisaties kunnen hierop inspelen door een commerciële spiritualiteit te handhaven. Ook jij kan een purpose hanteren. Lees hier waarom!

1. Purpose zorgt voor sturing

Purpose driven zijn, geeft duidelijke sturing aan jouw merk/organisatie. Als je een doel hebt, weet je namelijk precies waar je naartoe werkt. Een purpose zorgt ook voor meer mogelijkheden: het opbouwen van authentieke, emotionele en loyale relaties met consumenten die dezelfde doelen nastreven. Hierdoor is het makkelijk om je doelgroep te bepalen en te bereiken. Hierdoor creëer je engagement bij klanten en maak je ze ambassadeurs van jouw merk. Belangrijk is dat je dit uitdraagt in je marketing om expertise uit te stralen.

2. Een hoger doel vergroot winstgevendheid

Door een purpose driven-beleid te voeren raken jouw medewerkers betrokken bij de organisatie. Het lijkt te mooi om waar te zijn: door omzet niet op de eerste plek te zetten, behaal je meer omzet. Echter zorgt deze betrokkenheid voor een verbetering van alle succesfactoren in jouw organisatie. Winst en productiviteit wordt met één vijfde verhoogd en ziekteverzuim, bedrijfsongevallen en productiefouten dalen met gemiddeld 40%. Het is ook gebleken dat merken met een purpose dubbel zo snel groeien dan andere merken. Bedrijfseconomisch gezien is een purpose driven organisatie dus een wijze keuze.

3. Groei in klanten

Het is gebleken dat 91% van millennials bereid is om naar een merk met een purpose te switchen. Volgens de consument stijgt de merkwaarde met 105% als jouw organisaties succesvol is verbonden aan een positief, maatschappelijk doel. Kortom, waar wacht je nog op? Door de purpose van jouw organisatie, heb je een duidelijke doelgroep en voelen consumenten die onderdeel zijn van jouw doelgroep zich verbonden met het merk. Ze zullen helpen om jouw purpose te verspreiden, waardoor echte veranderingen beginnen. Echter is het essentieel dat jouw motivatie oprecht is, dat deze daadwerkelijk nagestreefd wordt en dat het bij jouw doelgroep past.

Purpose driven marketing is dus extreem succesvol in de huidige maatschappij. Des te meer reden voor jou om jouw bedrijf purpose driven te maken! Bij Social Elephant geloven we in de kracht van expertise in combinatie met marketing en dit stralen wij ook uit naar onze klanten. Onze purpose is om de wereld een stukje beter te kunnen maken door samen goede dingen te doen.

Meer artikelen

  •  

    Internet Marketing: 5 termen uitgelegd

    Iedereen uit het bedrijfsleven kent het wel: Er wordt een term gebruikt die voor jouw internet marketeer de normaalste zaak van de wereld is, maar jij kijkt hem vragend aan en je hebt geen idee wat …
  •  

    LET OP: De GDPR: General Data Protection Regulation komt eraan!

    25 mei 2018 is een belangrijke datum voor alle bedrijven en organisaties uit alle EU-landen. Vanaf die dag is de GDPR van kracht. Als een bedrijf voor die tijd niet voldoet aan alle regels kan dit …
  •  

    Hoe blijf je zichtbaar in het algoritme?

    Je komt er bijna niet meer vanaf, het algoritme. Het wordt gebruikt op apps zoals Facebook, Twitter en Instagram maar ook Google maakt gebruik van het algoritme. Het algoritme zorgt ervoor dat de …

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)