Tip video

Presteert jouw website goed?

Om erachter te komen of jouw website goed presteert, zal je doelstellingen moeten stellen. Wanneer je de doelstelling haalt presteert die naar behoren, maar er is altijd ruimte voor verbetering.


Bepaal je doelen

Bepaal van tevoren wat je doelen zijn, stel je doelen voor bijvoorbeeld het aantal bezoekers, het aantal conversies & een bepaald percentage bouncepercentage. Maak deze doelen wel realistisch maar niet te makkelijk. Via Google Analytics kan je dit zelf allemaal in de gaten houden.


Conversieoptimalisatie

Maak een conversie voor een bezoeker zo eenvoudig mogelijk. Wanneer het moeilijk gemaakt wordt, zullen bezoekers snel weggaan en naar een concurrent gaan. Door middel van A/B testen kan je bepalen wat het beste werkt bij jouw bezoekers.


Spoor ze aan tot actie

Wanneer een bezoeker op de website zit, moet er direct duidelijk worden gemaakt wat het bedrijf aanbiedt. Spoor de bezoekers aan tot actie met een aantrekkelijk CTA (Call-To-Action) button. Zorg dat alles overzichtelijk is op de website en dat de website niet teveel afleidingspuntjes heeft.


Lipperhey

Op de website van Lipperhey kan je, wanneer je aangemeld bent, een gratis website analyse uitvoeren. Daarop kan je zien waar jouw website nog verbeterpunten heeft. Vaak wordt een goede zoekmachine optimalisatie vergeten op websites.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)