Tip video

Praat zoals je potentiële klant denkt.

Herkenning is key bij het bieden van oplossingen

Op het moment dat je ziek bent, zal je een huisarts bezoeken voor advies. Een huisarts inventariseert je klachten en zal op basis daarvan een aantal extra symptomen opnoemen. De kans is groot dat je deze symptomen in zo’n geval herkent. Het geeft de huisarts de bevestiging op het juiste spoor te zitten. Pas na deze stap volgt het voorschrijven van een medicijn. Een dergelijk pad bewandelt je potentiële klant ook op het internet. Geef deze klant het idee hem of haar te begrijpen, om vervolgens een oplossing aan te dragen. Het gevoel van herkenning zal een potentiële klant sneller aanzetten tot het doen van een aankoop.

Probeer de problemen van klanten te vinden

Het is niet altijd even gemakkelijk om vanuit een klant te denken. Hoe weet je met welk probleem een klant te maken heeft? Er zijn handige tools te vinden, die je hierbij kunnen helpen. Probeer bijvoorbeeld zoektermen te vinden, die gerelateerd zijn aan de oplossing die jij mensen kunt bieden. Ook kun je data verzamelen over de manier waarop bezoekers bij je website terechtkomen. Het vertelt je meer over de problemen die zij ervaren!

Problemen van klanten vinden

  • Gebruik Google Analytics om te achterhalen hoe bezoekers bij je website terechtkomen.
  • Zet klanten aan tot het achterlaten van een recensie, om te zien met welk doel zij een product of dienst hebben afgenomen.
  • Gebruik een zogenaamde keyword tool of suggesties die Google je zelf biedt op basis van een zoekterm, om naar gerelateerde problemen te zoeken.

Meer weten over het vinden van de problemen van klanten of het opwekken van een gevoel van herkenning? Social Elephant helpt je hier graag bij!

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)