Tip video

Praat niet over je diensten, maar help je klant!

Zet de klant centraal op je website en in je service

De service die organisaties aan klanten bieden is doorgaans al gericht op een klant. Op websites is dit veel minder vaak het geval! Praat op de homepage van je website niet alleen over de producten en diensten die je klanten kunt bieden, maar informeer naar de behoeftes en wensen van klanten. Met welk doel komt een klant naar je website? Naar welke pagina wil je een klant begeleiden? Op individuele pagina’s kan een klant vervolgens meer lezen over een individueel product of een losse dienst.

Tips om je klant centraal te zetten op je website

Zie de homepage van je website als de entreehal in een warenhuis. Begeleid je bezoeker naar de juiste pagina middels een overzichtelijk menu, geef een bezoeker tips waar hij of zij iets aan heeft: laat een bezoeker merken dat zijn of haar bezoek gewaardeerd wordt. In blogberichten praat je niet over je eigen producten, maar over onderwerpen waarmee je een klant verder kan helpen.

  • Geef bezoekers de mogelijkheid om via een live chat vragen aan je te stellen op de homepage.
  • Voorzie een klant van bruikbare tips in aantrekkelijke blogposts, video’s of infographics op je website.
  • Laat een bezoeker zien op welke manier jij hem of haar naar een hoger niveau kan helpen, wanneer je de focus op zakelijke dienstverlening legt.

Meer weten over het centraal zetten van een klant? Kijk eens op onze eigen homepage voor toffe ideeën! Je kunt natuurlijk ook gewoon contact met ons opnemen voor persoonlijk advies.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)