ARTIKEL

PR en Social Media

Public Relations kan niet om Social Media heen. Veel bedrijven zijn met de opkomst van Social Media bang om grip te verliezen en dat Social Media een eigen leven gaat leiden. Ook als u zich niet op Social Media bevind zullen anderen mensen over uw bedrijf praten. Sterker nog wanneer u zich niet op Social Media bevind heeft uw bedrijf geen mogelijkheid om grip te krijgen op wat er over u gezegd wordt.

Een voorbeeld:

Op een groot evenement is er een kleine ruzie. Deze ruzie wordt door bezoekers van het evenement op Social Media geplaatst.

Scenario 1: Het evenement reageert niet. Het verhaal leidt een eigen leven.

Scenario 2: Het evenement geeft direct een reactie en benadrukt dat de hulpdiensten snel ter plaatsen waren. Door de goede organisatie is de situatie niet geëscaleerd. U buigt een negatief verhaal om tot een positief verhaal voor uw organisatie

Wat betekent Social Media voor uw pr/communicatie?

Nieuwe middelen vereist nieuwe kennis. Natuurlijk is het allemaal even wennen maar gelukkig is Social Media geen ”rocket science”. Het belangrijkst is dat uw organisatie leert social media effectief in te zetten. Iedereen gebruikt Social media voor prive doeleinden, maar hoe zet je Social Media gericht in zodat het een bijdrage levert aan uw organisatiedoelstellingen?

Om resultaat te halen uit uw Social Media inzet richt u zich niet op kwantiteit maar op kwaliteit. Het is erg belangrijk hoe relevant uw berichten zijn voor de doelgroep die u wilt benaderen. Het doel is om uw doelgroep van interessante informatie te voorzien en niet om zo veel mogelijk ”likes” of ”retweets” te krijgen. Hiervoor dient u diep in uw doelgroep te duiken en te begrijpen welke informatie uw doelgroep triggert/motiveert.

Wees eerlijk, Leest u dit artikel omdat u de inhoud interessant vindt of omdat dit artikel geschreven is met een commercieel doel?

Voor meer informatie over het opstellen van een Social Media strategie bel 030-8772695

Artikelen over het opstellen van een Social Media strategie:

Social Media Business to Business
(stappenplan voor het opstellen van uw Social Media strategie)

Grip op Social Media
(Model voor het invullen van uw Social Media strategie)

PS. Als je dit artikel interessant of waardevol vindt, DEEL dit dan met jouw netwerk, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren. kennis krijgt pas waarde als je het deelt met anderen.

Meer artikelen

  •  

    Toekomst social media

    Schieten wij niet door met de inzet van Social Media, is Social Media een hype? Of is het meer?
  •  

    Druppels fotograferen

    Wil jij toffe foto’s maken om te experimenteren, te gebruiken als herinnering of om op social media te delen zodat ze gezien worden? Heb jij ook wel eens dat je op Instagram een foto tegen komt …
  •  

    Hoe is het om te werken in een jong bedrijf?

    De aard van een bedrijf is bepalend voor veel dingen zoals de productiviteit, sfeer en het imago van een bedrijf. Social Elephant is een jong bedrijf. Wij zien onze jonge werknemers dan ook als …

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)