Tip video

Groei Tip: Hoe hoog sta ik in Google?

Waarom is het belangrijk om te weten hoe hoog ik sta in Google?

Meten is weten, zolang je niet weet hoe hoog je in Google staat weet je ook niet hoe succesvol je website is. Wanneer je op de hoogte bent van de ‘score’ kun je zwaktes van je website in kaart brengen en verbeteren. Dit maakt je in staat je website zo te optimaliseren dat je beter vindbaar bent, zonder hier voor te adverteren.

Monitor je positie

De sites die op jouw computer de hoogste positie scoren, scoren niet automatisch even goed bij anderen. Zonder tool is je positie dan ook eigenlijk niet te meten. Om deze reden kun je het beste een online marketing bureau inschakelen die over de juiste tool beschikt.

Verhoog je positie

Het verhogen van de positie van je website binnen Google kan op verschillende manieren. Allereerst zoekt Google op ‘zoekwoorden’. Wanneer je deze woorden in je web teksten terug laat komen zal je site al beter vindbaar zijn. Verder is het belangrijk om aan de koppenstructuur van je web teksten te denken; het indelen van je content in duidelijke alinea’s met koppen. Je zou kunnen zeggen dat het verbeteren van je positie in Google begint bij het verbeteren van de indeling en communicatie van je site.
Zoekwoorden kunnen, net als het meten van je site, met speciale tools in kaart worden gebracht. Ook hiervoor kun je online marketing bureau’s inschakelen.

Wees je concurrentie voor door de positie van je site te meten, verbeteren en verhogen in Google. Nog beter scoren in de zoekmachines? Lees onze blog over adverteren op Google.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)