ARTIKEL

Gedragsregels op Social Media voor bedrijven

U wilt geen negatieve publiciteit. Daarom is het verstandig om samen met uw medewerkers na te denken over gedragsregels voor hoe uw personeel Social Media inzet. Dit kan u helpen:

Meld negatieve publiciteit

Er zijn vele monitoringtools waarmee u de bedrijfsactiviteit kunnen analyseren. Deze zien zeker niet alles. Maar wees niet bang. Uw eigen medewerkers zijn de grootste hulp om negatieve publiciteit op te sporen. Het is verstandig in uw bedrijf een centraal meldpunt op te zetten voor negatieve publiciteit.

Reageer niet op negatieve publiciteit

Medewerkers mogen niet zelf reageren op negatieve publiciteit. Ze moeten het wel melden bij het meldpunt waarna de ”communicatieafdeling” de kwestie afhandelt.

Geef krediet aan de auteur

Als u iets wil posten dat iemand anders schreef, zet dan altijd erbij wie de auteur is. Vraag van te voren toestemming of u het artikel mag delen via Social Media.

Wees alert op persoonlijke content

Maak uw medewerkers ervan bewust dat wat zij verspreiden, via hun eigen Social Media kanalen, gelezen kan worden door uw klanten.

Maak vrijblijvend kennis met ons om meer te weten te komen over dit onderwerp

Meer informatie OF Neem contact op


Lees ook:

Grip op Social Media

Social Media business to business

Public relations en Social Media

Meer artikelen

  •  

    Conversie optimalisatie

    Wij gaan in op belangrijke zaken en ontwikkelingen binnen online marketing. Zo blijf jij up-to-date en kun jij, gewapend met kennis, de concurrentie voorblijven. In dit blog gaan wij in op hoe jij …
  •  

    Lipperhey

    Lipperhey is een SEO tool die laat zien of je website goed scoort in de rankings van Google.
  •  

    Zo zet je LinkedIn in als sales tool

    LinkedIn is meer dan een netwerk. Zet het succesvol in als salestool middels deze tips.