U wilt geen negatieve publiciteit. Daarom is het verstandig om samen met uw medewerkers na te denken over gedragsregels voor hoe uw personeel Social Media inzet. Dit kan u helpen:
Meld negatieve publiciteit
Er zijn vele monitoringtools waarmee u de bedrijfsactiviteit kunnen analyseren. Deze zien zeker niet alles. Maar wees niet bang. Uw eigen medewerkers zijn de grootste hulp om negatieve publiciteit op te sporen. Het is verstandig in uw bedrijf een centraal meldpunt op te zetten voor negatieve publiciteit.
Reageer niet op negatieve publiciteit
Medewerkers mogen niet zelf reageren op negatieve publiciteit. Ze moeten het wel melden bij het meldpunt waarna de ”communicatieafdeling” de kwestie afhandelt.
Geef krediet aan de auteur
Als u iets wil posten dat iemand anders schreef, zet dan altijd erbij wie de auteur is. Vraag van te voren toestemming of u het artikel mag delen via Social Media.
Wees alert op persoonlijke content
Maak uw medewerkers ervan bewust dat wat zij verspreiden, via hun eigen Social Media kanalen, gelezen kan worden door uw klanten.
Maak vrijblijvend kennis met ons om meer te weten te komen over dit onderwerp
Meer informatie OF Neem contact op