ARTIKEL

Gedragsregels op Social Media voor bedrijven

U wilt geen negatieve publiciteit. Daarom is het verstandig om samen met uw medewerkers na te denken over gedragsregels voor hoe uw personeel Social Media inzet. Dit kan u helpen:

Meld negatieve publiciteit

Er zijn vele monitoringtools waarmee u de bedrijfsactiviteit kunnen analyseren. Deze zien zeker niet alles. Maar wees niet bang. Uw eigen medewerkers zijn de grootste hulp om negatieve publiciteit op te sporen. Het is verstandig in uw bedrijf een centraal meldpunt op te zetten voor negatieve publiciteit.

Reageer niet op negatieve publiciteit

Medewerkers mogen niet zelf reageren op negatieve publiciteit. Ze moeten het wel melden bij het meldpunt waarna de ”communicatieafdeling” de kwestie afhandelt.

Geef krediet aan de auteur

Als u iets wil posten dat iemand anders schreef, zet dan altijd erbij wie de auteur is. Vraag van te voren toestemming of u het artikel mag delen via Social Media.

Wees alert op persoonlijke content

Maak uw medewerkers ervan bewust dat wat zij verspreiden, via hun eigen Social Media kanalen, gelezen kan worden door uw klanten.

Maak vrijblijvend kennis met ons om meer te weten te komen over dit onderwerp

Meer informatie OF Neem contact op


Lees ook:

Grip op Social Media

Social Media business to business

Public relations en Social Media

Meer artikelen

  •  

    Chatbots voor Bedrijven

    chatbots voor bedrijven People are fascinated by robots because they’re machines that can mimic life.– Colin Angle In de zeroes hadden we al Chatman, supersnel met MSN! Chatbots kunnen je …
  •  

    Beoordelingscriteria voor uw website

    Een website bouwen is tegenwoordig een koud kunstje. Maar met gewoon een mooie website bent u er niet!
  •  

    Kom alles te weten over contentcreatie en neuromarketing!

    Content, het is overal. Op social media, op websites en op posters. Alles is content en al deze informatie zegt iets over jouw bedrijf. Content laat als het ware de identiteit van jouw bedrijf zien. …

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)